سرهنگ پاسدار رسول زیدانلو؛

آماده باش سپاه و بسیج برای مهار کرونا در درگز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز گفت: هم زمان با آغاز موج پنجم کرونا، سپاه شهرستان تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس بسیج کرده است.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۴۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ رسول زیدانلو فرمانده سپاه درگز با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح گفت: از ابتدای آغاز موج پنجم کرونا در شهرستان، سپاه درگز تمام ظرفیت های خود را در راستای تسهیل و ارتقای خدمت رسانی به کادر درمان با هدف پیشگیری از ابتلا و درمان مبتلایان بسیج کرده است.

وی افزود: با توجه به موفقیت طرح سلامت شهید سلیمانی در دوره های قبل، هم زمان با شیوع ویروس کرونا دلتا در شهرستان این طرح با شدت بیشتری آغاز گردید و نیرو های سپاه و بسیج با استعانت از نام امام حسین علیه السلام و ایام محرم تلاش های جهادی و شبانه روزی خود را دو چندان کرده تا مانع از گسترش این بیماری شوند.

سرهنگ زیدانلو گفت: احداث مرکز شماره 2 واکسیناسیون، اعزام تیم های پزشکی شامل پزشک، پرستار و ماما به مناطق کلاته چنار و میانکوه، درمان رایگان خانواده های نیازمند کرونایی با سرم تراپی، اکسیژن و بسته غذایی و دارویی، توزیع بیش از 5000 ماسک، یک صد بسته بهداشتی، 150 بسته معیشتی و 500 پرس غذای گرم خاص نیازمندان کرونایی از جمله اقدامات سپاه در این زمینه است که علاوه بر افزایش ظرفیت‌ مراکز درمانی، به فرایندهای پیشگیری، شناسایی و مراقبت نیز کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: از آنجا که مردم و به خصوص کادر پزشکی و درمانی در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند و مقابله با این بیماری نیازمند اراده جمعی است تیم های تذکر لسانی با هدف ترویج استفاده از ماسک و اقناع افکار عمومی و حمایت از پویش‌های مردمی «در خانه بمانیم» به صورت شبانه روزی فعال گردید.

فرمانده سپاه درگز گفت: به همت بسیجیان از ابتدای موج پنجم کرونا تا کنون 400 تست کرونا اخذ شده است که بیش از  260 تست آن مثبت اعلام شده که جهت ادامه درمان به مرکز شبکه بهداشت معرفی گردیده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار