خبرهای داغ:

وضع حجاب در جامعه نامناسب است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ارگان های متولی به وظیفه خود در راستای ترویج حجاب و عفاف در جامعه به درستی عمل کنند.
کد خبر: ۹۳۶۶۳۴۵
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در نشستی با فرمانده سپاه ناحیه سمنان که با محوریت قرارگاه پیامبر اعظم(ص) در سپاه ناحیه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیتهای موجود در انجام کارها و فعالیتهای مختلف استفاده شود.
وی بیان کرد: موانع، کمبودها و نواقص موجود باید در اجرای برنامهها شناسایی و رفع شود و از شعارزدگی و صرفا اکتفا کردن به بیان آمارها و ارقام و انجام امور تشریفاتی پرهیز شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: اگر می خواهیم خروجی کارها در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و دیگر عرصهها مثبت و اثرگذار باشد؛ باید از ظرفیتها و نیروی انسانی به درستی استفاده شود.
حجت الاسلام مطیعی با اشاره به انجام برخی کارهای پروژه ای بسیار خوب در شهرستان سمنان گفت: مشکل اصلی در اجرای کارها و مختلف بحث پیگیری و اجراست، برای مثال برای انجام یک فعالیت جلسات به صورت منظم برگزار و مصوبات پیرامون آن جلسه مطرح می شود؛ اما در مرحله اجرا ضعف وجود دارد به همین دلیل امور به سرانجام نمی رسد.
وی گلایه خود را از وضعیت حجاب بانوان عنوان کرد و گفت: وضعیت حجاب دختران و زنان در جامعه امروزی نامناسب است و این نشان دهنده ضعف در عملکردهاست و مشخص است دستگاههای متولی در این زمینه به وظیفه خود به درستی عمل نکردهاند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: برای مثال در بحث حجاب و عفاف تفاهم نامه بین دستگاه ها و ارگان های مختلف امضا می شود اما وقتی در سطح شهر شاهد این حجم از بی حجابی و بدحجابی ها هستیم؛ این یعنی اینکه این ارگان ها عملا کاری از پیش نبرده اند و کار در همان مرحله امضا مانده است.
سرهنگ مرتضی عبداللهی، فرمانده سپاه ناحیه سمنان نیز در این جلسه به ظرفیت عظیم بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج ظرفیتی بی انتهاست؛ اما از این ظرفیت نیز آنطور که باید و شاید نتوانستهایم استخراج کنیم.
وی با بیان اینکه بسیج در هر عرصه و میدانی که ورود میکند، موفق است، گفت: همانطور که شما- حجتالاسلام مطیعی- اشاره کردید در بحث حجاب و عفاف نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.
فرمانده سپاه ناحیه سمنان گفت: وقتی ارگان های 28 گانه در بحث حجاب و عفاف تفاهم نامه ای را امضا می کنند تمامی این ارگان ها باید به وظایف خود به درستی عمل کنند تا آنچه به عنوان هدف مدنظر است، به نتیجه برسد؛ اما اگر برای مثال در همین مقوله تنها دو یا سه ارگان وارد عمل شوند و بقیه ارگان ها در انجام وظیفه خود بی تفاوت بوده و یا شانه خالی کنند و به تعهد خود عمل نکنند؛ کار به جایی نمی رسد.
سرهنگ عبداللهی با بیان اینکه حساسیت نماینده ولی فقیه در استان سمنان در موضوعات مختلف نویدبخش و امیدآفرین است، اظهار داشت: ما در اجرا و پیگیری برنامه ها نیاز به پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان سمنان داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها