خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:
تبریز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت نقش پیام رسانی واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) گفت: ما واقعه عاشورا را با بیان حضرت زینب (س) میراث داریم.
کد خبر: ۹۳۶۶۴۱۸
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی  اظهار کرد: امام حسین (ع) تا ظهر روز عاشورا با برنامه ریزی خاصی که داشت، قیام خود را به سرانجام رسانده و به لقای حضرت حق پیوست.

 وی افزود: از عصر عاشورا نیز هدف پیام رسانی قیام عاشورا بر عهده زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بوده و حضرت زینب (س) نیز با تمامی سختی‌هایی که دیده بود، در کنار مسئولیت مدیریت اسرای کربلا، مسئولیت پیامرسانی این روز مهم تاریخی را برعهده داشت.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به دلیل حضور کودکان و زنان در واقعه کربلا، ادامه داد: اگر حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد (ع) و کاروان اسرای کربلا نبود، واقعه‌ کربلا در همان منطقه کربلا می‌ماند.

وی اضافه کرد:  رسالت زینب کبری (س) این بود که بعد از امام حسین (ع)، بر اساس برنامه ریزی خاص ایشان، بیان اهداف قیام را که اصلاح و بیداری امت بود، در جامعه برعهده گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به خطبه‌های آتشین حضرت زینب (س) در راستای اجرای رسالت ایشان پس از روز عاشورا، گفت: دشمنی که هدف داشت، واقعه‌ کربلا فقط در کربلا بماند و امام حسین (ع) را به عنوان یک خارجی به قتل رسانه و شادی می‌کردند، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پرده از دستگاه جور و ظلم و فساد ابن زیاد، معاویه و یزید برداشت و هدف خونین قیام کربلا را به جهان اسلام رساند.

ارسال نظرات