خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یک کار ضروری و راهبردی فرهنگی است که آذربایجان شرقی افتخار میزبانی آن را دارد.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۴۵
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوستر هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی با بیان اینکه هر کاری که باعث افزایش علاقه جوانان به دستگاه امام حسین باشد کاری ارزشمند و پسندیده است، گفت: همان گونه که تجلیل و تقدیر از سایر نخبگان و هنرمندان در جشنواره ها یک راهبرد تلقی میشود، تجلیل از پیرغلامان حسینی هم یک راهبرد فرهنگی به حساب می آید.

وی افزود: پیرغلامان امام حسین علیه السلام که در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان دین نبوی تلاش میکنند، باید تجلیل شوند.

حجت الاسلام آل هاشم تجلیل و تقدیر از پیرغلامان و دست اندرکاران هیات های حسینی، مداحان و پیرغلامان و خادمان حسینی را یک ضرورت دانست و گفت: پیرغلامان حسینی عمر گرانمایه خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده اند و فعالیت های بسیار ارزشمندی در چند دهه گذشته انجام داده اند.

امام جمعه با بیان اینکه تاخیر در زمان برگزاری و همچنین شرایط خاص کرونایی این همایش را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: تلاش های صادقانه پیرغلامان حسینی که برای تربیت نسل جوان در حوزه مداحی داشته اند بسیار ارزشمند است و باید در حاشیه این همایش باید به آن توجه شود چرا که این انسان های بزرگ عمری فداکاری کرده اند، شایسته تقدیر هستند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به نقش رسانه ملی در تبیین جایگاه پیرغلامان در جامعه تاکید کرد: صداوسیما باید در طول سال این شخصیت های ارزشمند را به جامعه حسینی معرفی کند و از این طیف اثرگذار تجلیل نماید.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: میزبانی از هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی برای استان ما یک افتخار است.

در این مراسم از پوستر هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها