محمد فیلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درخصوص لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی جوانان را به بیراهه هدایت و جامعه را به انحطاط می‌کشانند؛ خوب مقصر این اتفاقات کیست؟ قطعاً مسئولان سینما و تلویزیون یکی از مقصران اصلی این اتفاق هستند چرا که دست روی دست گذاشته‌اند و حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را به حال خود رها کرده‌اند تا دشمن هرآنچه می‌خواهد بر سر ما بیاورد.
کد خبر: ۹۳۶۷۴۹۶
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد فیلی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درخصوص لزوم تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی جوانان را به بیراهه هدایت و جامعه را به انحطاط می‌کشانند؛ خوب مقصر این اتفاقات کیست؟ قطعاً مسئولان سینما و تلویزیون یکی از مقصران اصلی این اتفاق هستند چرا که دست روی دست گذاشته‌اند و حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را به حال خود رها کرده‌اند تا دشمن هرآنچه می‌خواهد بر سر ما بیاورد، ما در این شرایط نیازمند تولید آثار دینی و مذهبی هستیم تا جامعه و به‌ویژه نسل جوان را با ارزش‌های دینی و انسانی آشنا سازیم.

بازیگر «مختارنامه»  افزود: ما مردمانی مسلمان و در کشوری اسلامی هستیم اما متأسفانه خیلی از افراد نسبت به مسائل مذهبی آشنایی ندارند. از این رو باید این مسائل درست و اصولی در قالب آثار هنری تولید شوند.

وی ادامه داد: البته تولید آثار دینی و مذهبی نباید با نگاه باری به هر جهت باشد چرا که می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد اما این نکته بسیار مهم و حیاتی است که تولید آثار دینی و مذهبی در سینما و تلویزیون برای جامعه اسلامی امری حیاتی است و ما در کشورمان به این نوع آثار نیاز مبرم داریم.

این سینماگر با تأکید بر اینکه این نوع آثار باعث روشنگری اذهان می‌شود متذکر شد: ما باید تا می‌توانیم آثار این چنینی تولید کنیم؛ تا کی ما باید تنها شاهد پخش یکی دو سریال قدیمی‌مانند «مختارنامه» باشیم؟ چرا نباید هر سال یک اثر ارزشمند و جدید در ماه محرم داشته باشیم؟ تا کی سینمای ما باید به دور از دین و مذهب بماند؟

وی افزود: انتظار ما از دولتمردان جدید حمایت همه‌جانبه از هنرمندان متعهد، دیندار و ولایی است تا آنها بتوانند با آرامش خاطر و با امکانات کافی دست به تولید آثار شاخص و ماندگار دینی و مذهبی بزنند و به این ‌ترتیب ضمن آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دینی و انسانی به مقابله با دشمنان نیز برخیزند.

ارسال نظرات