عضو کمیسیون امور داخلی شورا‌ها و کشور با بیان این که حضور آقای رئیسی در روستا‌ها یک حرکت جهادی است، گفت: انتظار از دولت هم این است که در بین مردم و همراه مردم باشد.
کد خبر: ۹۳۶۹۳۶۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی شورا‌ها و کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص کلیدواژه‌های رهنمون‌های مقام معظم رهبری در دیدار با کابینه‌ی دولت سیزدهم، اظهار داشت: نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند یک نقشه راه جامع و کامل است.

وی با تاکید بر لزوم یک حرکت انقلابی همراه با عقلانیت و برنامه محوری توسط دولت، تصریح کرد: انتظار مجلس هم از دولت این است که برنامه محور باشند و مطالبات کف جامعه را ضمن حضور در کف جامعه اولویت بندی کنند.

حدادی مهمترین مولفه برنامه ریزی و اصلی‌ترین فعالیتی که دولت باید انجام دهد را فسادستیزی دانست و گفت:  امید واقعی به این دولت زمانی است که وزرا و مدیران کل در کف جامعه باشند و مشکلات مردم را مشاهده کنند.

وی با بیان این که حضور آقای رئیسی در روستا‌ها یک حرکت جهادی است، ادامه داد: انتظار از دولت هم این است که در بین مردم و همراه مردم باشد. در هر حال مردم مشکلات فراوانی دارند و یکی از مشکلات به عنوان مهمترین موضوع مشکل معیشت مردم است.

عضو کمیسیون امور داخلی شورا‌ها و کشور اضافه کرد: این افزایش قیمت‌ها که مردم را اذیت می‌کنند دستور ویژه‌ای از سمت رئیس جمهور نیاز دارند. 

نماینده‌ی مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان تصریح کرد: اگر از این انسجام بین مجلس و دولت و از ظرفیت خوب نیرو‌های مستعد جوانی که توانمندی لازم را دارند، استفاده مفید شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

وی با اشاره به این که در بخش روستایی مشکل جدی را در سطح کشور داریم که باعث مهاجرت به سمت شهرنشینی شده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که توجه جدی به روستا‌ها نشده است و مشکلات روستا‌ها روز به روز بیشتر شده، یک کلید واژه مهم این است که جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و منابع طبیعی باید کنار مردم باشند که ما مهاجرت معکوس اتفاق بیافتد.

عضو کمیسیون امور داخلی شورا‌ها و کشور به لزوم توجه بیشتر در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر توجه بیشتری به وضعیت کشاورزی شود، در مباحث صنایع تبدیلی مان و تکمیلی مان، جلوگیری از خام فروشی و در بخش صادرات می‌توانیم ارزآوری خوبی را داشته باشیم.

حدادی افزود: در بخش تولید داخلی باید به معنای واقعی حمایت بشود که هم ایجاد اشتغال شود و هم امنیت شغلی حاصل شود. قطعاً ما در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و در بخش‌های خدماتی اگر به ظرفیت‌های موجود در کشور توجه کنیم و نگاهمان یک نگاه آمایشی باشد و دولت هم  آمایش سرزمین را در اولویت اول قرار بدهد، انشاالله بودجه می‌تواند بدون نفت تامین کننده نیاز‌های کشور باشد.

نماینده‌ی مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اظهار داشت: وابستگی بودجه به نفت و ارزش پول ملی مشکلات جدی را برای اقتصاد ایجاد کرده اند که اولویت اول دولت باید حفظ ارزش پول ملی کشور، رشد نقدینگی و مشکلات جدی که بدهکاری دولت را دارد افزایش می‌دهند، باشد.

وی با بیان این که دولت باید امید واقعی را برای مردم ایجاد کند که هم ثبات سیاسی و هم ایجاد اشتغال برای مردم را به ارمغان آورد، یادآورشد: موضوعی که ما امروز از دولت انتظار داریم این است که ثبات را در قیمت‌ها ایجاد کند این به هم ریختگی و آشفتگی بازار نیاز به این دارد که وزرای اقتصادی که وزیر اقتصاد، رئیس جهاد، وزیر کار و تعاون، سازمان برنامه و بودجه، معاون اول رئیس جمهور و معاون اقتصادی رئیس جمهور تیم خوبی باشند که بتوانند این ثبات قیمت‌ها را ایجاد کنند که دغدغه واقعی کف جامعه است.
ارسال نظرات