زاهدان/ سردار سلیمانی گفت:مردم مناطق حاشیه شهر با مراجعه به مساجد و پایگاههای بسیج برای مشارکت در طرح جامع بهسازی حاشیه شهر ثبت نام کنند.
کد خبر: ۹۳۶۹۸۲۴
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، در بازدید سردار غلامرضا سلیمانی؛ رئیس سازمان بسیج کشوراز پهنه شمالی شهر که با حضور حسن سپاهی؛ رئیس شورای اسلامی شهر و عباس شیبک؛ رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان و همچنین جمعی از فرمانده های نظامی، امنیتی و مدیران عالی استان همراه بود به ضرورت پیگیری جهت بهبود وضعیت بهسازی معابر پهنه شمالی شهر تاکید شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در بازدید از حاشیه شهر زاهدان با بیان اینکه در این طرح دستگاههای اجرایی نیز فعال خواهند بود گفت: مردم مناطق حاشیه شهر با مراجعه به مساجد و پایگاههای بسیج برای مشارکت در طرح جامع بهسازی حاشیه شهر ثبت نام کنند.

سردارسلیمانی با اشاره به این که مردم در این طرح نقش محوری دارند افزود: تصمیم گیریها بصورت محلی و براساس نیازهای هر منطقه انجام می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: اینکه اگر شهرداری زمین هایی در اختیار بگذارد، مجموعه بسیج کشور نیز نسبت به احداث و ساخت سالن ورزشی، زمین چمن و مدرسه اقدام خواهد کرد. 

وی گفت: شوراهای مردمی در مشارکت با بسیج در توسعه و بهبود زیرساختهای بهداشتی حاشیه شهر هم نقش آفرینی خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به این مطلب که  با توجه به انسداد مرزها و خشکسالی های۲۰ساله اخیر، مردم از شهرها و روستاهای اطراف به مناطق حاشیه کلانشهر زاهدان مهاجرت کرده اند، گفت: زاهدان در خصوص حاشیه نشینی، به ویژه در بحث حاشیه شمالی زاهدان، نیازمند همت جدی مسئولین  جهت رفع مشکلات مردم این محله  و ایجاد وضعیت زندگی مناسبی برای آنها می باشد.

حسن سپاهی با اعلام این خبر که مجموعه شهرداری زاهدان آمادگی دارد، زمینی به عنوان سهم شهرداری جهت ساخت مسکن برای اقشار آسیب پذیر در اختیار سازمان بسیج قرار دهد، تا جهت ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر اقدام موثری ایجاد شود، افزود: ساخت کارگاه های خود اشتغالی ویژه بانوان این محله بیشتر مورد نیاز است، چرا که بیشتر بانوان در محلات حاشیه شهر به حرفه سوزن دوزی و خیاطی مشغول می باشتد.

این مسئول با تاکید بر توانمندسازی بانوان در محلات حاشیه ای شهر تصریح کرد: با توجه به این که  در این محلات، زنان خودسرپرست بسیاری وجود دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


حسن سپاهی  هدایت آب های سطحی را یکی از مشکلات این محللات برشمرد و ادامه داد: جدولگذاری و آسفالت پهنه شمالی شهر برای تعریض معابر مشکلات مالی وجود دارد، بنابراین در رابطه با این مسائل اگر مجموعه بسیج کمک و حمایت گر شهرداری باشد یک سری الزامات و اولویت ها در رأس کار قرار  خواهند گرفت.

همچنین رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان با ارائه گزارشی، یکی از نیازمندی های مبرم جوانان شهر زاهدان را مسائل ورزشی و فرهنگی برشمرد و گفت: با هدف ارتقا و افزایش سرانه ورزشی و احیای زمین های مینی فوتبال چمن مصنوعی، با حمایت و همت سازمان بسیج مستضعفین هزینه خرید دوازده چمن مصنوعی زمین های مینی فوتبال تامین اعتبار شود.

ارسال نظرات