آقامحمدیان گفت:طی سال های اخیر حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما به واسطه ندانم کاری ها و نابخردی های سیاست گذاران و مدیران فرهنگی به قهقرا رفت؛ باعث شرمساری است که در سینمای امروز ایران نه صحبتی از انقلاب است و نه نشانی از انسانیت!؛ فرزندان انقلاب انتظار دیگری از این ابزار فرهنگ ساز داشتند که در ۴ دهه اخیر این اتفاق نیفتاد و حالا باید با تمام قوا به فرمان ولی امر مسلمین جهان این سینما را انقلابی کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۴۴
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پی اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای هیأت دولت سیزدهم و تأکید ایشان در خصوص لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور گفت: طی سال های اخیر حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما به واسطه ندانم کاری ها و نابخردی های سیاست گذاران و مدیران فرهنگی به قهقرا رفت؛ باعث شرمساری است که در سینمای امروز ایران نه صحبتی از انقلاب است و نه نشانی از انسانیت!؛ فرزندان انقلاب انتظار دیگری از این ابزار فرهنگ ساز داشتند که در ۴ دهه اخیر این اتفاق نیفتاد و حالا باید با تمام قوا به فرمان ولی امر مسلمین جهان این سینما را انقلابی کنیم.

 کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه»  افزود: فرمایشات حضرت آقا در دیدار با اعضای هیأت دولت یک فصل الخطاب و اتمام حجت بود. فرمایشات ایشان می تواند به مثابه منشور اجرایی و انقلابی برای دولتمردان دولت سیزدهم باشد.

وی ادامه داد: حضرت آقا هرچه اشتباه در گذشته رخ داده بود را با نظم و ترتیب کنار هم قرار دادند و یک منشور تعریف کردند. در این منشور به عدالت خواهی، ظلم ستیزی، رسیدگی به اقتصاد همه اقشار و شکوفایی هنر به مفهوم عام توجه شده است.

آقامحمدیان یادآور شد: متأسفانه وقتی امروزه به پشت سرمان نگاه می کنیم می بینیم هرآنچه خوبی بوده را از دست دادیم. هنرمندان ما دیگر حتی از یکدیگر حمایت نمی کنند، به فکر هدایت گری جامعه نیستند و این در حالی است که هنرمند باید پیشتاز فرهنگ سازی در کشور باشد.

این سینماگر سپس با بیان اینکه سینما باید توسط نیروهای انقلابی و ولایتمدار اداره شود تصریح کرد: این اتفاق تنها راه نجات سینمای کشور از منجلابی است که در آن سقوط کرده و در حال غرق شدن است. خوشبختانه ما مدیران انقلابی مجرب و باتجربه و باسواد و متعهد کم نداریم اما این افراد به واسطه بی توجهی سیاست گذاران و مسئولان در دولت قبل به گوشه ای افتاده اند و این وظیفه دولت انقلابی سیزدهم است که آن ها را کشف کرده و از آن ها دعوت به کار کند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید فراموش کنیم که مدیران میانی اهمیت شان بسیار بیشتر از مدیران بالادستی است و اگر این ها درست انتخاب نشوند حوزه فرهنگ و هنر همچون گذشته با شکست مواجه می شود. ما نیاز به مدیرانی در سینما داریم که هدف اصلی شان ترویج آرمان های انقلاب اسلامی از طریق تولید آثار فرهنگی و هنری باشد چرا که فرهنگ پایه و اساس هر جامعه ای است و اگر مدیران فرهنگی هر کشور و حکومتی به کجراهه و بیراهه بروند آن جامعه از مسیر درست خود منحرف خواهد شد.

این کارگردان سینما تأکید کرد: ما امروزه در سینما نیازمند اصلاح زیرساخت ها و یک بازنگری در تعریف سینما هستیم. بی تردید سینما در یک کشور اسلامی نباید تنها ابزاری برای سرگرمی باشد. سینما باید یک کلاس درس برای جامعه باشد و اهداف کلان کشور در تمامی حوزه ها را دنبال کند.

آقامحمدیان در پایان افزود: دومین مسأله ای که مدیران سینمایی باید به آن توجه ویژه داشته باشند رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی و بیمه اهالی سینما است که متأسفانه همواره مورد غفلت قرار گرفته و باعث شده تا بسیاری از هنرمندان با گرفتاری های زیادی در زندگی های شان دست و پنجه نرم کنند. من امیدوارم در دولت سیزدهم یک تدبیر عاجل و اساسی برای رفع بحران مالی و معیشتی سینماگران صورت گیرد تا بعد از مدت ها بتوانیم شاهد گل لبخند بر چهره هنرمندان باشیم.

ارسال نظرات