گروه استان‌ها- مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات استان بوشهر در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه مددجویان و نیازمندان مشارکت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۱۰۹۷
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالله اسکندری با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت و به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و 180 شهید کارمند استان بوشهر اظهار داشت: سومین روز از هفته دولت روز کارمند و بسیج کارمندان است.

وی بسیج را مولود انقلاب اسلامی و نهاد برخاسته از متن مردم و برگرفته از اندیشه‌های پاک، زلال، جامع با آینده‌نگری امام راحل دانست و بیان کرد: بسیج در هر عرصه انقلاب و کشور به آن نیاز داشته باشد وارد میدان می‌شود و به تکلیف خود برای انقلاب، جامعه و مردم خدمات‌رسانی می‌کند.

مسئول بسیج کارمندان استان بوشهر، مهمترین مولفه بسیج را تحقق شعار ما می‌توانیم و افتخار خدمت به مردم دانست و خاطر نشان کرد: این مولفه خدمتگزاری منحصر به زمان و مکان و پوشش خاصی نیست و همه اقشار مردم در مسیر اندیشه‌های ناب انقلاب و ولایت در بر می‌گیرد .

اسکندری، با بیان اینکه بسیج ادارات 20 اسفند سال 1364 و در زمان جنگ تحمیلی 8 ساله با مصوبه هیئت دولت مبنی بر آموزش نظامی 5 درصد از کارکنان دولت تأسیس شد گفت: با این اقدام بسیج ادارات وارد مرحله جدیدی از فعالیت و مقدمات تشکیل پایگاه‌های مقاومت اداری در دستگاه‌های اجرایی فراهم شد.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش بسیج در خدمت به مردم ، پیشبرد برنامه‌ها و مأموریت‌های نظام و گره‌گشایی از مشکلات، بسیج ادارات و کارمندان دارای نقشی بی‌بدیل در شتاب بخشی و تعمیق کارآمدی نظام اداری کشور دارد .

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر بیان کرد: امروز سازمان بسیج ادارات و کارمندان مجموعه‌ای نقش‌آفرین، مطالبه‌گر و خدمتگزار در سطح دستگاه‌های اجرایی و نهادها محسوب می‌شوند که از ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیار خوبی برخوردار است.

اسکندری، کمک به تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و ارتقا سلامت نظام اداری جهادی همراه با تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی را از مأموریت‌های اساسی بسیج اداری دانست.

وی تأکید کرد: امروز وظیفه و مأموریت بسیج اداری تقویت کارآمدی و نقش‌آفرینی اثربخش کارمندان در نظام اداری کشور است .

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر شرایط کرونایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: امسال ستاد گرامیداشت روز بسیج کارمندان به سبب شرایط کرونا و فضای بهداشتی حاکم بر کشور، اجرا برنامه‌ها را مبتنی بر حضور موثر در فضای رسانه‌ای و مجازی دانسته و هیچگونه برنامه میدانی و تجمعی ندارد.

اسکندری از تدوین برنامه تعامل موثر با شبکه استانی سیما، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، فضای مجازی و بسیج رسانه خبر داد و تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به جریان‌سازی شهید شاخص، مصاحبه با خبرگزاری‌ها و تشریح برنامه‌های بسیج ادارات، حضور کارمندان موفق در رسانه ملی، معرفی زوج‌های موفق کارمند در رسانه ملی، صدور بیانیه، فضاسازی محیطی و تبلیغی، تجلیل مدیران موفق دستگاه‌های اجرایی در ستاد مقابله با کرونای استان نام برد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان بسیج ادارات در نیمه نخست امسال گفت: برگزاری 3 مرحله رزمایش کمک مؤمنانه، برنامه نذر خون و اهدا خون به بیماران نیازمند، برنامه‌های متنوع روشنگری و بصیرت بخشی، برداشتن گام‌های موثر در تحقق شعار سال و رفع موانع تولید در دستگاه‌های اجرایی، اجرا برنامه‌های توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری مدیران، تشکیل میز خدمت در مناطق محروم، ارتباط موثر و مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در ادارات، تربیت و شناسایی مدیران تراز انقلاب از جمله برنامه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر کمک‌های مؤمنانه بسیجیان ادارات را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه بیش از 45.8 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب مواد پروتئینی، سبد معیشتی، لوازم التحریر، اطعام نیازمندان ارائه شده است.
اسکندری، با اشاره به برنامه‌های بسیج ادارات در هفته دولت تصریح کرد: همزمان با هفته دولت پایگاه‌‌های مقاومت بسیج ادارات استان بوشهر در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه مددجویان و نیازمندان مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر پایگاه مقاومت بسیج ادارات استان بوشهر مبلغ یک میلیون تومان یا یک قلم جهیزیه بر اساس در خواست آنان کمک می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها