رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سپاه و بسیج به مساله کرونا توجه ویژه دارند/ در سایر حوزه ها نیز به دولت کمک خواهیم کرد

سردار سلیمانی گفت: سپاه و بسیج به مساله کرونا که مساله اصلی مردم است، توجه ویژه دارد. در سایر حوزه‌ها نیز به دولت کمک خواهیم کرد تا مسائل مردم برطرف شود.
کد خبر: ۹۳۷۱۴۸۱
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مشهدمقدس در حاشیه افتتاح مرکز ۱۱۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول مدتی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم، سپاه و بسیج در سراسر کشور و به‌ویژه در استان خراسان رضوی، شامل سپاه‌ اما‌م‌رضا(ع) و بسیجیان، نقش‌آفرینی گسترده‌ای را در مواجه با ویروس کرونا داشته‌ و در خدمت مردم عزیز، به‌خصوص بیماران کرونایی بوده‌اند.در پیک پنجم این تلاش‌ها در بحث پیشگیری و تمرکز بر قطع زنجیره ویروس کرونا و کمک به درمان و واکسیناسیون گسترش بیشتری پیدا کرد.

 سردار سلیمانی افزود :در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های استان خراسان رضوی همانگونه که مشهود است، خدمات متنوعی ارائه می‌شود. مراکز واکسیناسیون در سطح استان دایر گردیده و بنا شده با هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تعداد این مراکز افزایش یابد.با این افزایش، واکسیناسیون با سهولت بیشتر و بدون معطلی مردم در صف تزریق انجام خواهد شد.

سردار سلیمانی در ادامه اضافه کرد: سپاه امام‌رضا(ع) ابتکارات خوبی در این زمینه به‌خرج داده که از جمله آنها می‌توان به دعوت از مردم، براساس برنامه‌ریزی زمانی به مراکز واکسیناسیون اشاره داشت. در پیک پنجم کرونا شاهد آمار بالای مبتلایان در مشهدمقدس و استان خراسان رضوی بودیم که با تدبیر فرمانده سپاه استان، مراکزی از سپاه همچون مرکز فرهنگی- تربیتی امام‌رضا(ع) به این امر اختصاص یافت. بیمارستان 110 تختخوابی نیز، مطابق با شیوه‌های وزارت بهداشت و درمان و در یک سازماندهی بسیار منظم، برای درمان‌های سرپایی آماده بهره‌برداری شده است.

  رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: با توجه به تامین واکسن گسترده‌ای که در سطح کشور انجام شده، امیدواریم هرچه زودتر واکسیناسیون عمومی به نتیجه برسد. بسیج با رعایت تمام شیوه‌ها و تمرکز بر پیشگیری، در سراسر کشور اعلام آمادگی کرده که در خدمت این امر باشد. علاوه‌بر این، اقدامات متنوعی همچون کمک به بیماران نیازمند حمایت‌های دارویی و درمانی درحال انجام است. براساس فرمایش مقام معظم رهبری که مساله اصلی کشور را کرونا دانستند، سپاه و بسیج با تمام ظرفیت به میدان آمده است. با تدبیر فرمانده محترم کل سپاه پاسداران، در جهت تامین دستگاه اکسیژن‌ساز در مشهد تدابیری اتخاذ شد که با پیگیری‌های سردار نظری این دستگاه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

سلیمانی ادامه داد: این اقدامات نشان می‌دهد که سپاه و بسیج به مساله کرونا که مساله اصلی مردم است، توجه ویژه دارد. در سایر حوزه‌ها نیز به دولت کمک خواهیم کرد تا مسائل مردم برطرف شود. بسیج در نیمی از مراکز واکسیناسیون حضور فعال دارد. 

سلیمانی در انتها گفت: براساس توافقی که روز گذشته بین وزیر بهداشت و سازمان بسیج رد و بدل شد و سپاه های استانی نیز در جریان جلسه قرار گرفتند، ظرفیت‌ها را 100 درصد افزایش دهیم. این افزایش ظرفیت شامل مراکز واکسیناسیون و یا ظرفیت تزریق می‌شود. خوشبختانه شهر مشهد در بحث واکسیناسیون پیشگام بوده و سپاه و بسیج در حاشیه شهر بسیار خوب کار کرده‌اند که می‌تواند برای کشور الگو باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها