منابع عراقی از اقدامات امنیتی در استان بابل عراق در راستای طرح امنیتی ویژه اربعین خبر دادند.
کد خبر: ۹۳۷۱۸۸۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک منبع امنیتی عراقی امروز شنبه از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای حشد العشائری و پلیس عراق در حمله داعش به منطقه «مخمور» در جنوب شرق موصل در استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

این منبع اعلام کرد: یک افسر پلیس با درجه سروان و برادرش و نیز یکی از نیروهای حشد العشائری در حمله داعش به روستای« الخطاب» از توابع مخمور کشته شدند. این افراد در جریان تعقیب و درگیری با داعش هنگام انفجار یک بمب کشته شدند.

منبع عراقی افزود: همچنین چهار نفر از نیروهای حشد العشائری به همراه یک غیرنظامی زخمی شدند.

در جریان این درگیری یک داعشی کشته و بقیه فرار کردند.

این دومین حمله داعش به مخمور یکهفته پس از کشه شدن سه نظامی عراقی در حمله مشابه در روز یکشنبه گذشته است.

مخمور در 60 کیلومتری شهر اربیل واقع شده است. مخمور میان چهار استان عراق یعنی اربیل، کرکوک، نینوا و صلاح الدین قرار دارد.

دفع حمله داعش به دیالی

از سوی دیگر «زحام اسماعیل الجبوری» فرمانده تیپ نداء حشد شعبی اعلام کرد که عناصر داعشی به یک پست امنیتی در روستای «ابودهن» در شمال المقدادیه در 40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه حمله کردند.

وی افزود: این حمله که از سوی تک تیراندازان داعشی انجام شد چند زخمی برجای گذاشت. نیروهای ارتش و حشد شعبی این حمله را دفع کردند. اوضاع تحت کنترل است.

عملیات حشد شعبی در صحرای نجف

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از عملیات مشترک حشد شعبی و پلیس در صحرای نجف خبر داد و بیان کرد که این عملیاتی پیشدستانه در محور صحرای نجف با هدف تامین آن و در راستای طرح‌های امنیتی راهبردی است.

کشفیات حشد شعبی در شمال بغداد

نیروهای تیپ 12 حشد شعبی عراق طی عملیاتی مقادیری سلاح و مهمات در یکی از باغات منطقه الطارمیه در شمال بغداد کشف و ضبط کردند.

در این بیانیه آمده است: کشف این مقادیر سلاح و مهمات در جریان عملیات امنیتی است که داعشی‌ها با هدف تامین امنیت «الطارمیه» انجام می دهند.

عملیات امنیتی در بابل عراق قبل از اربعین

فرماندهی پلیس بابل از عملیات پیشدستانه و اقدامات امنیتی قبل از شروع مراسم اربعین خبر داد و بیان کرد: این عملیات با هدف تقویت اقدامات امنیتی و پیشگیرانه و در راستای طرح امنیتی ویژه اربعین انجام می‌شود.

ارسال نظرات