خبرهای داغ:
همدان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت الله مدنی نسبت به جوانان توجه ویژه داشت، گفت: همواره برای آنان وقت می‌گذاشت و به آنها اعتماد می‌کرد و مسئولیت می‌داد.
کد خبر: ۹۳۷۲۰۰۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

آیت الله مدنی نسبت به جوانان توجه ویژه داشتبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی آقامحمدی امروز در کنگره ملی آیت الله شهید مدنی، اظهار داشت: صراط مستقیم در زمان ما نمونه کامل و اَتَمش شهید مدنی است و هیچ بعدی از ابعاد اسلامی که در زندگی او مورد غفلت باشد، وجود ندارد.

وی به بیان برخی ابعاد شخصیتی شهید مدنی که کمتر به آن پرداخته شد اشاره کرد و افزود: نگاه ایشان به جایگاه زنان بسیار متفاوت بود و در رفتار با خانواده خود، تقسیم کار می‌کرد و به معنای واقعی به همسر و دختران خود کمک می‌کرد و شیوه تعاملش با آنها بسیار خوب بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: ما در اول انقلاب کمیته انقلاب اسلامی را تشکیل دادیم آیت الله مدنی توصیه کردند که بانوان نیز فعال شوند.

وی با بیان اینکه آیت الله مدنی نسبت به جوانان توجه ویژه داشت، گفت: همواره برای آنان وقت می‌گذاشت و به آنها اعتماد می‌کرد و مسئولیت می‌داد.

آقامحمدی با بیان اینکه در آن زمان 15 ساله بودم و آیت الله مدنی کارهایی را در اختیارم قرار می‌داد که انجام دهم، خاطرنشان کرد: ایشان هیچ‌گاه از رفتار کسی گلایه‌ای نمی‌کرد و تذکری نمی‌داد اما چنان راهنمایی می‌کرد که ما تازه متوجه می‌شدیم که وظیفه ما چیست.

وی تصریح کرد: در خصوص فقرا و مسائل اجتماعی هر کسی به او مراجعه می‌کرد، مشکلش را حل می‌کرد؛ امروز مسئولین که متصدی امور هستند باید ایشان را الگو قرار دهند و راحت از کنار مردم نگذرند چرا که فردای قیامت قابل پاسخ دادن نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شخصیت آیت الله مدنی بیان داشت: ایشان وفای به عهد را رعایت می‌کرد، وظیفه‌مند بود و نعمت عظیمی بود که هیچ‌گاه خودش را ندید.

وی ابراز داشت: آیت الله مدنی در هر جهتی فقط با خدا بود و تمام نکات ریز و جزئی که یک ذره او را به خود نزدیک کرده و گرایشی پیدا کند دور می‌کرد؛ دغدغه ایشان ظهور امام زمان(عج) بود و بسیار به این امر اهتمام داشت.

آقامحمدی با بیان اینکه بنیانگذار برگزاری دعای ندبه آیت الله مدنی است، گفت: انسان خوب زیاد داریم اما انسانی که وسط راه درگیرهوای نفس نشود مهم است، هر کس بالاتر برود اگر به مکتب عرفانی انقلاب یا آیت اله مدنی سوق نیابد سقوط می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت الله مدنی راه را به ما نشان داده است، ابراز داشت: جوانان ما الگو می‌خواهند، این الگو باید عملی باشد، خواهش من این است که یک مجموعه پیشاهنگان خدمت و شهادت از بین جوانان راه بیندازیم، مجموعه‌ای که فقط کارشان خدمت و شهادت باشد؛ یعنی رسیدگی به محرومین و نسل جوان ما امروز نیازمند است که با این مکتب‌ها آشنا شوند؛ این پیشاهنگی را ما لازم داریم و باید خودجوش باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بعد از این کنگره لازم و واجب است بر ما که کنگره بزرگداشت حضرت آیت اله العظمی آخوند ملاعلی همدانی برگزار کنیم، ایشان به همدان خیلی خدمت کرد و ناشناخته مانده است، وی شاگرد آقا شیخ عبدالکریم است، مقام بالای آنچنانی دارد و یکی از شاگردان وی آیت اله العظمی نوری همدانی است، بسیار آثار بزرگی دارد و در عرفان و ارادت به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بسیار قابل توجه بود.

وی ادامه داد: آخوند ملاعلی همدانی برای امام حسین(ع) روضه خوانی می‌کرد و مقتل می‌خواند؛ وی کتابخانه غربی کشور را تأسیس کرد، مرجع هستند، به قم نرفتند و در همدان ماندند برای اینکه همدان تبدیل به دارالمؤمنین و دارالمجاهدین شود و حوزه علمیه داشته باشد همه این‌ها کار آخوند ملاعلی است.

آقامحمدی گفت: محله حاجی محله خیلی بزرگی است منزل آیت اله مدنی، حوزه علمیه، کتابخانه، مسجد حاجی، مسجد ملا جلیل، مسجد میرزا تقی در آن محل قرار دارد، نگذاریم اینها از بین برود، یک طرح محله محور داشته باشیم و اجازه ندهیم این آثار عظیم با دو ساختمان بدون قاعده بهم ریخته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات