خبرهای داغ:
نماینده عشایر خراسان جنوبی در دیدار با رئیس جمهور:

کمبود و گرانی نهاده های دامی و مدیریت آب مشکلات اصلی عشایر خراسان جنوبی

نماینده عشایر خراسان جنوبی در دیدار با رئیس جمهور گفت: کمبود و گرانی نهاده های دامی و مدیریت آب از مشکلات اصلی عشایر خراسان جنوبی است.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۳۱
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبر نگار بسیج عشایری استان خراسان جنوبی؛ دیدار نمایندگان ، اقشار مردم ، نخبگان و علماء استان خراسان جنوبی با آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور محترم و محبوب ایران اسلامی انجام شد.

در این دیدار که نمایندگان اقشار مختلف حضور داشتند ، دکتر افضلی ، استاد تمام دانشگاه ، نماینده سابق شهرستان نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و نماینده قشر عشایر استان ، مشکلات قشر عشایراستان خراسان جنوبی را برای ریاست محترم جمهوری مطرح کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات عشایر شد :

افضلی با اشاره به مشکل کمبود و گرانی نهاده های دامی برای عشایر از تاثیر این عامل بر روی تولیدات و درآمد عشایر صحبت کرد.

وی افزود: فاصله بین قیمت دامی که از عشایر خریده می شود و قیمتی که در بازار عرضه می شود زیاد است و در بعضی مواقع و فصول خریدار برای دام وجود ندارد و این امنیت اقتصادی و روانی عشایر را خدشه دار می کند لذا خرید تضمینی دام عشایر مطالبه عمومی عشایر می باشد که انتظار دارند دولت محترم برای این امر برنامه ریزی نماید.

افضلی با اشاره به محرومیت های عشایر، اعطای سهمیه مرزنشینی را راهکار دیگری برای حل مشکلات عشایر و مرزنشینان دانست.

نماینده عشایر در پایان به اشاره به معضل مهم مدیریت آب گفت: عشایر منطقه برای تامین آب شرب و آب برای دام ها دچار مشکلات و چالش هایی هستند که انتظار عشایر حل این مشکلات در این دولت می باشد. انشاالله

ارسال نظرات
آخرین اخبار