امام جمعه ایلام گفت: شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان قهرمانان واقعی و تاریخ سازان این مرز بوم هستند و در این راستا وظیفه ما این است کاری کنیم زندگی و منش که این بزرگواران برای نسل جوان الگو باشد.
کد خبر: ۹۳۷۲۶۲۹
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار عصر دوشنبه در دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس استان اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شرایط فعلی رسالت خیلی سنگینی بر عهده دارد چراکه قهرمانان تاریخ ساز ما در واقع شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان بودند و باید کاری کنیم که این عزیزان به عنوان الگو برای نسل جوان امروز ما باشند.

وی افزود: زمانی که نسل جوان و نوجوان کشور آرزویشان این باشد که زندگی یک شهید، ایثارگر و یا رزمنده را سرمشق زندگی خود قرار دهند در واقع ما در این راستا به رسالت خود بخوبی عمل کردیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: امروز دستمان از شهدا کوتاه شده است، ولی ایثارگران را داریم که البته آنان هم به تدریج از بین ما می روند که خیلی از خاطرات دفاع مقدس و شاهکارهایی که انجام گرفت با رفتن آنان نیز از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: در بخش آثار مکتوب گزارش های خوبی در حوزه دفاع مقدس ارائه شده و روند بسیار مطلوبی را شاهد هستیم که امیدواریم که روند استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش تولید فیلم و سریال هم باید بیشتر تلاش کنیم چرا که با وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم بدلیل اینکه زبانِ کتاب مخاطبش محدود است، هر چند کتابی مثل کتاب "دا" و کتاب های مختلف اگر ترجمه شوند، بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: توجه به بحث فیلم و هنر در حوزه دفاع مقدس و شهدا نیز بسیار تاثیرگذار است، فیلم "مستطیل قرمز" برنامه ای بود که در دنیا مطرح شد با این که سوژه های زیادی نیز برای نشان دادن وجود دارد، که استان ایلام از این لحاظ هنوز عقب است.

وی با اشاره به بحث موزه دفاع مقدس ایلام نیز عنوان داشت: برای این استان در بحث موزه باید رایزنی کنیم که اگر جای مناسب تری هست، جابجا شود و بتوانیم موزه جدیدی ایجاد کنیم.

امام‌جمعه ایلام افزود: با توجه به اینکه ایلام در مسیر اصلی زوار عتبات عالیات قرار دارد، اگر بتوانیم زائر سرا و موزه را به هم وصل کنیم باعث رونق موزه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اضافه کرد: اولویت موزه با شهر ایلام است، چرا که شهر مهران خود یک موزه است و نیازی به ایجاد موزه در آنجا نیست.

وی همچنین به بحث سرکشی از خانواده های شهدا اشاره کرد و گفت: مسوولان مربوطه در سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند و اینکه در بازدیدها طوری رفتار کنند که مورد رضایت خداوند واقع شود.

ارسال نظرات