فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله از طرح شهید سلیمانی طرح نظارتی، حمایتی و مراقبتی را دنبال می‌کنیم، گفت: با اقدامتی که انجام می‌شود پیش بینی می‌کنیم که در تهران ظرفیت تزریق واکسن دو برابر شود.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۴۹
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار کرد:  موج جدید کرونا متاسفانه آمار ابتلاء و فوتی‌های به شدت اوج گرفته است لذا پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در ۲۰ مرداد و توصیه و فرمان به نیروهای مسلح و بسیج مبنی بر اینکه مانند روزهای اول کرونا با تمام توان وارد عمل شوند و به برای مهار کرونا به همه دستگاه‌های اجرایی و دولت کمک کنند سپاه تهران اقدامات قابل توجهی را انجام داد. 

وی گفت: در این خصوص جلساتی را با ستاد مقابله با کرونا با حضور علیرضا زالی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران برگزار کردیم در طی این نشست‌ها به چند راهبرد رسیدیم که باید دنبال کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: در طرح شهید سلیمانی به یک تجربه بزرگ دست یافته بودیم و آن هم محله محور کردن پیشگیری و درمان بود در آن مقطع با محله محوری کردن فرآیند رهگیری و پیشگیری و درمان کرونا و کمک به کادر درمان، مراجعه به مراکز درمانی خیلی کمتر شد.

سردار حسن زاده بیان کرد: طرح شهید سلیمانی یک پایه و اساس دارد و آن هم این است که مردم هر محله را در همان منطقه و محله تثبیت کنیم ولی متاسفانه بعد از ایام نوروز مردم کاملاً سیال شدند و از شهری به شهر دیگر سفر کردند.

جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مراکز تجمیعی حداکثر استفاده را کرد، گفت: ما معتقد هستیم که از ۷۰ درصد ظرفیت مراکز تجمیعی استفاده می‌شود و ۳۰ درصد آن هنوز استفاده نشده است که برای استفاده ۱۰۰ درصدی آن نیازمند نیرو و امکانات می‌باشد که در این راستا قرار شد نیروها، شناسایی و آموزش‌هایی لازم را سپری کنند که در حال حاضر دو روز است این آموزش‌ها شروع شده است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه با به کارگیری حداکثری از ظرفیت‌های مراکز تجمیعی در روزهای نزدیک ۳۰ درصد به ظرفیت واکسیناسیون اضافه می‌شود، عنوان کرد: بالغ بر ۵۰ مرکز تجمیعی داریم که مدیریت آن توسط بسیج است و چند مرکز و همچنین بخشی از مراکز خودرویی را خودمان مدیریت می‌کنیم مانند ورزشگاه آزادی که از صفر تا صد بر عهده  سپاه است.

سردار حسن زاده افزود: مجموعه فرهنگ سرای خاوران را کاملا سپاه تهران برای این اقدامات به کار گرفته است و حداکثر تا سه روز دیگر مصلای تهران را راه اندازی می کنیم، بنابراین در فاز اول حداکثر ظرفیت را به کار می‌گیریم.

وی بیان کرد: گام دوم افزایش ساعت‌های خدمات رسانی مراکز واکسیناسیون است لذا مقرر شد بعد از ظهرها شیفت فعالی راه اندازی کنیم و مراکز عصرها از حدود ساعت ۱۵ الی ۲۰ خدمات ارائه کنند.

جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: با صحبت‌هایی که با همکاران بهداشت و درمان داشتیم پیش بینی می‌کنیم که در تهران ظرفیت تزریق واکسن حدود ۲ برابر شود، در بحث واکسیناسیون ظرف دو یا سه هفته مردم خواهند دید که یک آرامشی ایجاد خواهد شد و به راحتی به تزریق واکسن اتفاق می‌افتد به طوری که نیازی به صف‎‌های طولانی نیست.

سردار حسن زاده با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی طرح نظارتی، حمایتی و مراقبتی را دنبال می‌کنیم، گفت: این مرحله گام پنجم طرح شهید سلیمانی است، طرح شهید سلیمانی هر چه از عمرش گذشت تکمیل‌تر شد، در این مرحله از طرح شهید سلیمانی همه اقدامات قبل را انجام می‌دهیم و در کنار آنها طرح واکسیناسیون و کمک به بحث واکسیناسیون اضافه شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه در کشور به ویژه در تهران شاهد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم، در حال حاضر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی به ۳۰ درصد رسیده است لذا ما یک اقدام گسترده‌ای را از چند روز پیش به نام همیار سلامت شروع کرده‌ایم. در این طرح نظارت عمومی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و قرار است بدون اینکه منجر به افزایش نگرانی در مردم شود، حساسیت آنها را نسبت به رعایت شیوه‌نامه‎‌ها بالاتر برود.

جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بیان کرد: بر این اساس افراد بسیجی در قالب گشت سلامت در بین مردم حضور پیدا کرده و آنها را به رعایت پروتکل‌ها توصیه می‌کنند و در میان مردم ماسک توزیع می‌کنند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه یک موجی از اقدامات اطلاع رسانی، آموزش و توصیه‌های را در طی این ۲۱ روز خواهیم داشت،افزود: انتظار ما این است که با کمک مردم شاهد کاهش جدی آمار ابتلاء، بستری و فوتی باشیم.

وی در زمینه اقدامات حمایتی در طرح شهید سلیمانی بیان کرد: بسته‌های حمایتی و معیشتی به صورت هدفمند توزیع می‌شود و افراد نیازمندی که بیمار می‌شوند از طریق شبکه بهداشت و سپاه شناسایی و تا مدتی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه اقدامات حمایتی افزود: در جهت رفع نیازمندی‌های خانواده‌هایی که همه اعضای آن مبتلاء می‌شوند به کمک بسیجی‌های پایگاه محله نیازهای خانواده از جمله دارو و خرید‌های دیگر انجام خواهد شد تا افراد بیمار مجبور به حضور در جامعه نباشند و فرآیند بهبودی آنها سریعتر طی شود.

سردار حسن زاده با بیان اینکه به اعتقاد اکثر پزشک‌ها یکی از مهم‌ترین خدمات، بحث اکسیژن درمانی است، بیان کرد: یکی از پایگاه‌های بسیج حدود ۸۰ کپسول اکسیژن تهیه کرده است و مردم محله‌ها بر اساس تجویز پزشک برای استفاده از آنها به بسیج مراجعه می‌کنند و کمتر نیازی به حضور در بیمارستان‌ها است.

جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

وی در بحث اقدامات مراقبتی عنوان کرد: تیم هایی آموزش دیده‌اند و در حال کمک به کادر بهداشت و درمان هستند، که پیگیر دو شیفته کردن این اقدامات مراقبتی هستیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در خصوص به کارگیری از ظرفیت هیأت‌ها برای مقابله با کرونا اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با مسؤولان هیأت‌ها داشتیم مقرر شد تا حد امکان در راستای تهیه آب میوه طبیعی و سالم برای بیماران و کادر درمان حضور موثری داشته باشند و در کمک کنند. 

سردار حسن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیمارستاها بسیج طلاب مجدد حضور گسترده‌ای پیدا کرده است، عنوان کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر لازم باشد سوله‌ها و اماکنی را در داخل بیمارستان یا در کنار بیمارستان به عنوان بخش‌های موقت با تأمین اکسیژن ایجاد کنیم.

وی در انتها خاطر نشان کرد: تنها موضوعی که همه مشکلات ما را می‌تواند به یک‌باره کاهش دهد پیشگیری است، لذا تأکید ما به مردم این می‌باشد که با همیاران سلامت در سطح شهر همکاری کنند تا با این همدلی و همکاری شاهد کاهش آمار ابتلاء باشیم.

جزئیات گام پنجم طرح شهید سلیمانی / از ایجاد گشت سلامت بسیج تا واکسیناسیون دو شیفته در مراکز سپاه

 

ارسال نظرات