سخنگوی ارتش:

قهرمانان ارتش پرچم ایران را ۱۳۳ روز در آب‌های اقیانوس اطلس به اهتزار درآوردند

امیر تقی خانی بیان کرد: در این فصل سخت و دشوار بیش از ۱۳۰ روز با برنامه‌ریزی دقیق، نگهداری لجستیک و دفاعی، همچون قهرمانان المپیکی‌ها پرچم ایران را ۱۳۳ روز تمام بر فراز اقیانوس‌های بزرگ دنیا به احتراز درآوردیم.
کد خبر: ۹۳۷۲۷۷۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر شاهین تقی خانی سخنگو و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در  برنامه زنده "سلام تهران" در خصوص سفر موفق ۱۳۳ روزه ناوگروه ارتش به اقیانوس اطلس، این اقدام را تاریخی و راهبری دانست و گفت: ارتش برای حفظ منافع ملی برنامه‌های بلندتری داشته و دارد.

وی افزود: از سال‌های دور رهبر انقلاب و فرمانده قوا حضور گسترده‌تر با هدف خودکفایی نیروی ارتش جمهوری اسلامی را در آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها با عنوان دست بلند در دریاها خواستار شدند، در این راستا ناو جماران ساخته شد و از اواخر دهه ۷۰ اعزام نیروها آغاز شد.

تقی خانی تصریح کرد: استقرار ناوگروه‌ها با هدف؛ مقابله با تروریست‌های دریایی، تامین امنیت کاروان تجاری، افزایش قدرت نظامی ایران، افزایش باور به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و غیره انجام شد، این‌ها تجربیات بسیار ارزشمند برای یک گام بلندتر است.

سخنگو و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اولین ماموریت ما سفری طولانی به اقیانوس اطلس شمالی یعنی نزدیک به مرز دولت استکبار جهانی با تجهیزات کامل دفاعی پهپادی موشکی با ناوشکن تمام ایرانی هزار و ۳۰۰ تنی بود که در این فصل سخت و دشوار بیش از ۱۳۰ روز با برنامه‌ریزی دقیق، نگهداری لجستیک و دفاعی، همچون قهرمانان المپیکی‌ها پرچم ایران را ۱۳۳ روز تمام بر فراز اقیانوس‌های بزرگ دنیا به احتراز درآوردیم.

این مسئول ضمن تقدیر از خانواده‌های این نیروها که صبوری کردند، تاکید کرد: آغاز این حرکت‌های بزرگ از سال ۱۳۸۸ تحت هدایت و فرماندهی ارتش و رهبر عزیز انقلابمان انجام شد و در ادامه افق‌های روشن‌تری را در پیش خواهیم داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار