خبرهای داغ:
به همت گروه جهادی فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صورت گرفت؛
مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای فعالیت گروه جهادی تا کنون از یک هزار و 100نفر نمونه گیری کرونا انجام شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۰۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جهادگران از ابتدای شیوع ویروس کرونا بویژه در مقاطع حساس و بحرانی همواره در سنگرهای مختلف از ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، کمک به غربالگری‌ همچنین تولید ماسک، گان و شیلد و مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی همواره برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند و در کنار مدافعان سلامت بودند.

 مهمترین بخش حضور جهادگران بسیجی در طرح ملی واکسیناسیون است که چند روزی است با افزایش مراکز سرعت بالایی گرفته و کشور ما گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است.

 همزمان با موج پنجم کرونا اعضای گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با موافقت این دانشگاه در آزمایشگاه تشخیص کرونا قدس بیرجند برای گرفتن نمونه کرونا حضور یافتند  که این اقدام باعث شتاب‌بخشی به نمونه‌گیری و کاهش تراکم جمعیت در این مرکز شد.

 حسین شیرمهنجی مسئول گروه جهادی  فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) این دانشگاه جهت نمونه گیری تست کرونا در مرکز قدس مستقر شد.

 وی عنوان کرد: تعداد اعضای فعال در برنامه 26نفر هستند با توجه به اینکه شیفتی کار می کنند تعداد فعالین در یک روز 11 نفر هستند.

  مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از تاریخ سوم شهریورماه فعالیت خود را شروع کردیم و از ساعت 13 تا 17:30 بعدازظهر در مرکز نمونه گیری کرونا تا 31 شهریور حضور داریم و چون از اول مهر کلاسها تشکیل می شود تعداد افرادی که بتوانند در این برنامه شرکت کنند کمتر می شود.

 وی با بیان اینکه تعداد مراجعین روزانه به‌طور متوسط شصت الی هفتاد نفر هستند گفت: از ابتدای فعالیت گروه جهادی تا کنون از یک هزار و 100نفر نمونه گیری کرونا انجام شده است.

 شیرمهنجی افزود: هدف از این کار سرعت بخشیدن به نمونه گیری کرونا است که چنانچه  شناسایی افراد مبتلا زودتر صورت بگیرد نرخ انتقال و ابتلای افراد کاهش پیدا می کند. مشکلی وجود داشت در مرکز قدس واقع در چهارراه بهداری بیرجند که هر روزه تا حد زیادی شلوغ بود، مردم ساعتها معطل بودند و همیشه صف ایجاد می شد برای اینکه افراد بتوانند تست کرونا بدهند.

 مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) گفت: از طرف مرکز بهداشت و دانشگاه نیروی کافی وجود نداشت که مرکز جدیدی تأسیس شود  در این شیفت مرکز تعطیل بود و گروه جهادی دانشجویی در این زمان مرکز را اداره می‌کند و از شلوغی قبلا کاسته شده است.

 وی بیان کرد: گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) فعالیت خود را در عرصه های مختلف از سال 1395 آغاز کرده است و اردوهای جهادی تا قبل از شیوع کرونا هرسال تابستان‌ها برگزار می‌شد و تیم های مختلف بهداشت و درمان، رنگ‌آمیزی مدارس و اماکن مذهبی، عمرانی و فرهنگی در روستاها فعال بوده است. سال گذشته رنگ‌آمیزی خیریه حضرت ابوالفضل و سایر برنامه‌های متناسب با اوضاع کرونا انجام شده است.

 شیرمهنجی با بیان اینکه برای پیشبرد فعالیتهای گروه جهادی از ناحیه بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه های مختلف کمک گرفتیم افزود: برخی حمایت ها و پشتیبانی ها از سمت بسیج و سپاه و برخی موارد از دانشگاه بوده است.

 وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز و هماهنگی های لازم از سمت معاونت بهداشتی دانشگاه  صورت گرفته و در مورد وسایل و امکانات نیز بسیج و سپاه در برنامه مختلف و اردوهای جهادی در اختیار ما قرار می دهند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها