خبرهای داغ:
توزیع بیش از ۲۴ هزار بسته لوازم التحریر به نیابت از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در اجرای طرح پویش همکلاسی مهربان ۲ هر بسته لوازم التحریر شامل کیف،دفتر،خودکار و…می‌شود و همه از تولیدات داخلی تهیه شده است.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۴۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱

سرهنگ حسین رجب‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ از راه اندازی پویش همکلاسی مهربان 2 در آستانه شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: سازمان بسیج دانش آموزی در اجرای نهضت کمک‌های مومنانه و به منظور حمایت از دانش آموزان محروم استان برای دومین سال پیاپی پویش همکلاسی مهربان را اجرا می کند با این تفاوت که امسال این پویش به صورت هدفمند اجرا می شود به همین منظور سامانه ای در بستر فضای مجازی نیز طراحی شده است که با همکاری مدیران مدارس دانش آموزان نیازمند شناسایی و دسته بندی می شوند.

* پویش همکلاسی مهربان2 هدفمند اجرا می شود

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان افزود: منظور از هدفمند بودن پویش همکلاسی مهربان 2 تامین مایحتاج ضروری دانش آموزان نیازمند است ممکن است یک دانش آموز به تبلت نیاز داشته باشد اما دانش آموز دیگر نیاز به تعمیر تبلتش دارد و یا دیگری در تهیه کتب درسی یا لوازم التحریر مشکل داشته باشد یا به کلاس تقویتی نیاز داشته باشند به همین ترتیب نیازهای اساسی دانش آموزان شناسایی و در سامانه ثبت می شود.

* توزیع بیش از 24 هزار بسته لوازم التحریر به نیابت از 24 هزار شهید استان اصفهان بین دانش آموزان نیازمند

رجب پور با اشاره به برگزاری کنگره شهدای اصفهان خاطرنشان کرد: به همین مناسبت و به نیابت از 24 هزار شهید استان اصفهان، از روز چهارشنبه 24 شهریور ماه حدود 24 هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان محروم سطح استان که از قبل شناسایی شده اند توزیع می شود که این تعداد تا شروع سال تحصیلی بیشتر خواهد شد چرا که سال گذشته در اجرای پویش همکلاسی مهربان بالغ بر 150 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند سطح استان توزیع کردیم.

وی افزود: ارزش ریالی هر بسته لوازم التحریر حدود 200 هزار تومان شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار و … می شود و همه از تولیدات داخلی تهیه شده است، این بسته های لوازم التحریر با مشارکت خیرین تهیه شده است البته تفاهم نامه ای هم با بسیج ادارات امضا شده که روسای ادارات مختلف می توانند از طریق بسیج در این طرح مشارکت داشته باشند.

* همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، لشکر سایبری دانش آموزان استان اصفهان رونمایی می شود

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان با بیان اینکه علاوه بر بسته های لوازم التحریر، تعدادی بسته معیشتی نیز برای خانواده های دانش آموران نیازمند تهیه و توزیع می شود، از رونمایی از لشکر سایبری دانش آموزان استان اصفهان در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: هر ساله حدود 850 نفر از دانش آموزان فعال مقطع متوسطه دوم (از هر مدرسه ای یک نفر) شناسایی و با نظر و تایید مدیر مدرسه، فرمانده واحد بسیج سال قبل و فرمانده حوزه معرفی می شدند این دانش آموزان در ایام تابستان به صورت متمرکز در دوره هایی که در قالب طرح ولایت در اردوگاه برگزار می شد شرکت کرده و پس از آموزش های لازم به عنوان فرمانده واحد بسیج مدرسه در سال تحصیلی جدید انتخاب می شدند.

رجب پور افزود: امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری دوره های متمرکز وجود نداشت لذا با هدف رفع ضعف در شبکه سازی، انسجام و سازمان دهی، ضمن ایجاد تغییراتی در ساختار و با افزایش سه برابری ظرفیت، لشکر سایبری دانش آموزان را راه اندازی کردیم.

وی افزود: دانش آموزان انتخاب شده تحت عنوان لشکر سایبری در سه دوره 20 روز به صورت مجازی شرکت کردند آنها ابتدا میزان مطالعه، فعالیت، توانمندی و ظرفیت خود در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی را در سامانه ثبت و ارسال و یک ویدئو معرفی از خود نیز در پیج شخصی منتشر کردند علاوه بر این کتاب معرفی شده نیز را مطالعه کردند.

* 2500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر پایه دهم در لشکر سایبری ساماندهی شده اند

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی اصفهان با بیان اینکه دانش آموزان در ادامه پس از شرکت در دوره هایی که حوزه های بسیج دانش آموزی برگزار کردند، در دوره های تخصصی استانی نیز شرکت کرده و در پایان دوره هم به صورت تیم سه نفره یک پایان نامه ارائه دادند خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه گردان ها شامل 9 گردان دختر و سه گردان پسر تشکیل و 2500 نفر از دانش آموزان پایه دهم سازمان دهی شده اند که تا ابتدای هفته آینده سایر گردان ها نیز تکمیل خواهند شد.

وی افزود: اعضای گردان ها در قالب گروهان و دسته های تخصصی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی فعالیت خود را شروع می کنند و با حفظ انسجام تا پایان سال تحصیلی فعالیت خود را ادامه خواهند داد. فعالیت ها بر اساس نیازهایی که در مدارس وجود دارد انجام می شود و هدف از تشکیل لشکر سایبری انسجام بخشی دانش آموزان در فضای مجازی بود که خوشبختانه استقبال خوبی هم صورت گرفت و چون هر سه نفر از این دانش آموزان از یک مدرسه هستند آنها با برقراری ارتباط با دوستان و همکلاسی های خود، برنامه های بسیج را با کمک آنها اجرا خواهند کرد.

ارسال نظرات