خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) در امور اقشار بسیج گفت: اکنون بسیجیان در قالب ۴۴۹ تیم شامل ۴۳۰ گروه حمایتی و ۱۹ گروه پزشکی برای مهار ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۳۲۲۰
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

یه گزارش خبرگزاری بسبج عین الله حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: افراد مبتلا به ویروس کرونا که نیازمند خدمات حمایتی و درمانی هستند می توانند با شماره تلفن ۳۱۲۴ تماس بگیرند و بلافاصله نزدیکترین تیم برای ارایه خدمت به در منزل آنان مراجعه می کند.

وی افزود: تمامی بیماران کرونایی که به هر کمکی نیازمند هستند می توانند با این شماره تماس بگیرند و درخواست خود را اعلام کنند.

حاتمی در خصوص درخواست کمک های حمایتی اظهار داشت: برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دوران بیماری را در منزل می گذرانند و قرنطینه را نیز رعایت خواهند کرد اگر بعضا افرادی را نداشته باشند که برای آنان کالاهای اساسی از جمله نان، میوه و غذا را خرید کند می توانند با این شماره تماس بگیرن تیم برای کمک به منزل آنان اعزام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در خصوص کمک های حوزه درمان نیز گفت: افرادی که برای این منظور با این شماره تماس می گیرند متناسب با نوع درخواست نزدیک ترین تیم برای کمک آنان به منزل اعزام خواهد شد، تیم پزشکی افراد بیمار و مشکوک به ویروس کرونا را معاینه خواهند کرد و اگر نیاز به دارو داشته باشند در اختیار آنان قرار می دهند.

حاتمی افزود: این خدمات پزشکی به تمام درخواست کننده های که قرنطینه را رعایت می کنند ارایه می شود اما اگر این افراد از نظر مالی نتوانند هزینه های دارو را پرداخت کنند توسط تیم پزشکی داروها و ارایه خدمات برای آنان رایگان در نظر گرفته می شود، جمعیت هلال احمر استان تامین داروهای بیماران با نیاز مالی را تقبل کرده است.

وی گفت: حتی اگر این خانواده ها نیاز به کمک های معیشتی نیز داشته باشند در صورت رعایت قرنطینه با توجه به تشخیص تیم اعزامی برای آنان بسته های معیشتی نیز ارسال خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: مجموعه بسیج و سپاه در بخش های درمانی، پیشگیری و بهداشت برای مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شده اند که هم اکنون در محله ها این موضوع را مدیریت می کند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها