خبرهای داغ:
شاهرود_رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود گفت: تخطئه در باب تزریق واکسن جرم و منکر بهداشتی است و باید با آن برخورد شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۰۱
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
مقاومت، ایثار، همدلی و وحدت رمز کامیابی ملت/آگاهسازی مردم نسبت به نعمت واکسیناسیونبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود که به میزبانی سپاه این شهرستان برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه عبرت‌های عاشورا همان منکراتی است که باعث شد عاشورا رقم بخورد، افزود: منکرات فردی و اجتماعی دست به دست هم داد که، ولی خدا در دوره خودش مظلوم و محجور واقع شود و باید امروز از معروف‌ها و منکر‌های گذشته درس بگیریم و استفاده کنیم.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه امام معصوم (ع) از شیعه محجور شد، گفت: ضربه‌ای که امام حسن (ع) خورد از شیعه بود و مایه تأسف است و باید ریشه اینکه چه باعث می‌شود شیعه روی امام خود شمشیر بکشد و محجور شود را طرح و پیگیری کرد که دچار آن نشویم.
او با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: معروف‌های بسیاری در دفاع مقدس قابل بیان برای نسل امروز است که مقاومت، ایثار، همدلی و وحدت مردم با همه سختی‌ها باعث موفقیت شد و امروز همان‌ها می‌تواند ملت را کامیاب کند.
امینی با اشاره به موضوع واکسناسیون کرونا نیز گفت: وقتی رهبر انقلاب در دو نوبت واکسن کرونا می‌زند، برخی در فضای مجازی علیه واکسن حرف می‌زنند و این بدترین منکر است.
او افزود: ما با عقاید شخصی کاری نداریم، اما وقتی تبلیغ و جریانی درست می‌کنیم این مهم است و حتی روحانی نباید جرأت کند وقتی سیاست کشور به طرف واکسینه کردن است نظر شخصی خود را بر علیه این موضوع اعلام کنم و کار رهبری انقلاب را تخطه کنند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود تصریح کرد: این کارها، جرم و منکر بهداشتی است که در قالب حرف‌های به ظاهر علمی و دینی مطرح می‌شود و باید مردم را باید آگاه کرد.
او همچنین با تاکید بر اینکه باید پیشگیری را در مسائل اجتماعی مورد توجه و دقت قرار دهیم، افزود: کشف حجاب اگر فردی باشد تذکر لسانی انجام می‌شود، اما گاهی یک جریان است و حساسیت مردم را می‌سنجد، که باید با این موارد به شدت برخورد شود.
او ادامه داد: ما اگر نسبت به منکرات حتی کوچک سهل انگاری کنیم منجر می‌شود منکرات بزرگی شکل بگیرد که نمی‌شود با ابزار‌های موجود با آن برخورد کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به موضوع قدردان بودن نسبت به واکسناسیون عمومی اظهار کرد: باید با اطلاع رسانی درست و دقیق در زمینه تهیه واکسن و هزینه‌هایی که بیت المال در این راستا می‌کند، قدردانی از نعمت واکسیناسیون رایگان در مردم ایجاد شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها