خبرهای داغ:
نگاهی بر حضور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ايران در نمایشگاه های دائمی کشور سوریه؛

رونق تولید و صادرات کالا با نشان سازی–بازاریابی

ایران برای دست یافتن به اهداف اقتصادی، کنش در میدان تجاری سوریه را بر پایه نشان سازی–بازاریابی در دستور کار قرار داده و خواهان حضور شرکت های کوچک و متوسط در فضای تولیدی سوریه می باشد.
کد خبر: ۹۳۷۳۳۲۰
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

بیش از چهار دهه تبادلات اقتصادی، تجاری و سیاسی با کشور سوریه، این کشور را همیشه یک واحد جغرافیایی امن برای جمهوری اسلامی ایران، قرار داده است.

حمایت و ائتلاف این دو کشور در پیچ های خطرناکی مانند جنگ تحمیلی بر علیه کشورمان و هجمه های تروریستی به خاک سوریه و حمایت حداکثری ج.ا.ا از کشور سوریه به تعمیق این روابط کمک نموده است.

متاسفانه متعاقب هجمه تروریست های داخلی و بین الملل به قلمرو جغرافیایی و انسانی سوریه و تخریب زیر ساختهای صنعتی–تولیدی و اقتصادی این کشور، تبدیل به ابر چالشی گشته که پس از آرامش نسبی در این کشور درصدد باز تولید و خوانش جدیدی از توسعه زیر ساختها در مدار اقتصادی–تولیدی، می باشد.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسايه همراه و شریک مطمئن سوریه در مراودات تجاری و با استفاده از دیپلماسی تجاری خود، دسترسی به عمق اقتصادی سوریه را به عنوان بخشی از دیپلماسی تجاری خود انتخاب نموده که علاوه بر قلمرو تجاری سوریه، می تواند کلیت منطقه شامات را نیز تحت تاثیر این دیپلماسی قرار دهد.

با تاسی از اقتصاد سیاسی و شاخص های اصلی آن یعنی تولید و توزیع، جمهوری اسلامی ایران برای دست یازیدن بر اهداف اقتصادی، کنش در میدان تجاری سوریه را بر پایه نشان سازی–یازاریابی در دستور کار قرار داده و خواهان حضور شرکتهای کوچک و متوسط در فضای تولیدی کشور سوریه با حمایت وزارت صمت و تفاهمنامه های فی مابین می باشد.

به طور موثری این اقدام علاوه بر دیپلماسی اقتصادی برون مرزی و گسترش چتر تولید در بازارهای همسایه ، می تواند کشور سوریه را نیز با توجه به تخریبب زیر ساختهای تولیدی، منتفع نماید، فراموش نکنیم در الگوی رونق و جهش تولید ، صادرات کالا و خدمات، داده ای اساسی است. خوشبختانه سازمان صنایع کوچک و شهركهاي صنعتي ، ارزش نشان سازی–بازاریابی را درک و موافقت خود را با حضور در نمایشگاهی که یک اولویت اساسی در کشور سوریه است را اعلام نموده است.

نمایشگاه دائمی یکساله داخلی کالا و خدمات با فرصت بازسازی سرمایه گذاری و تجارت در کشور سوریه و با زعامت و پایلوت بودن شهرک های صنعتی استان قزوین در آذر ماه امسال ، آغاز به کار می کند که قطعاً شهرکهای صنعتی استان قزوین با توجه به ظرفیت خود به عنوان یک ابر منطقه صنعتی و اقتصادی در کشور ، نماینده شایسته ای برای اجرای این امر مهم خواهد بود. در راستای تسهیلگری و تشویق صنعتگران و مدیران صنعتی – اقتصادی باید عنوان کرد ، بسته حمایتی در اختیار شرکت کنندگان نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

بدین صورت که ۸۰ درصد هزینه های اعلام شده از طریق شرکت استانی بعنوان یارانه حمایتی به واحدهای تولیدی پرداخت گردیده و الباقی ۲۰ درصد در صورت عقد قرار داد در کشور سوریه نیز به مجری پرداخت می گردد.

در پایان باید اعلام نمود حضور در نمایشگاه یاد شده نقش موثري در سیاستگذاری تجاری دارد و می تواند سایر میدانهای سياسي، اجتماعي و فرهنگي نیز از قبل آن منتفع گردند.
متقاضيان محترم جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت iransyriaeconomy.com مراجعه نمايند.

نگارنده: حمیدرضا خانپور
رئيس هيئت مديره و مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان قزوین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار