خبرهای داغ:
مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ هزار ویزای اربعین صادر شده است، گفت: همه زائران اربعین باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند و از مراجعه به مرز‌های زمینی بپرهیزند.
کد خبر: ۹۳۷۳۷۵۸
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس توافق صورت گرفته با عراق سهمیه ایران در ایام اربعین ۶۰ هزار نفر است و خبری از افزایش سهمیه نیز نیست. اعزام زائران ایرانی به عراق در ایام اربعین هم از فردا ۲۸ شهریورماه آغاز می‌شود و با توجه به توصیه ستاد اربعین همه زائران تا دهم مهرماه باید به کشور برگردند.


امید کوثری، مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه روند ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در بیشتر استان‌ها به اتمام رسیده است، اظهار داشت: سهمیه هر استان برای اعزام به زیارت اربعین بر اساس تعداد زائران سال‌های گذشته مشخص شده است و با توجه به اعلام کمیته اعزام ستاد اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در بسیاری از استان‌ها به اتمام رسیده است. با این وجود، در برخی از استان‌ها که هنوز تعداد متقاضیان تکمیل نشده است، امکان ثبت‌نام در سامانه سماح وجود دارد.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل نشدن ظرفیت استان برای هدر نرفتن سهمیه اعزام از سایر استان‌ها اعزام صورت می‌گیرد، گفت: روند ویزای اربعین حسینی در روز‌های اخیر آغاز و تاکنون ویزای حدود ۱۲ هزار زائر صادر شده است.


کوثری با اشاره به اینکه صدور ویزای زائران اربعین در حال انجام است، گفت: با تدابیر صورت گرفته ویزای زائران اربعین در حال صادر شدن است و فردا به صورت رسمی اعزام زائران اربعین آغاز خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه طبق توافق صورت گرفته با عراق، همه زائران ایرانی باید از طریق مرز هوایی به این کشور سفر کنند، مرز‌های زمینی بازگشایی نخواهد شد.

کوثری با اشاره به اینکه مرز‌های زمینی به هیچ وجه در ایام اربعین برای ورود زائران به عراق بازگشایی نخواهد شد، خاطر نشان کرد: همه زائران پس از صدور ویزا از سوی کمیته اعزام، باید بلیت پرواز به عراق تهیه کرده و از مراجعه به مرز‌های زمینی بپرهیزند. چرا که همه اعزام‌های اربعینی به صورت هوایی انجام می‌گیرد و مرز‌های زمینی با عراق در ایام اربعین برای ورود زائران به این کشور باز نمی‌شود.

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه بر اساس توافق‌های صورت گرفته هزینه بلیت رفت و برگشت زوار اربعین ۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: بلیت یک طرفه به عراق ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است که ما به زائران توصیه می‌کنیم که برای رفتن به عراق بلیت رفت و برگشت تهیه کنند تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در تأمین امنیت زوار نیز مشکلی نداشته باشیم. البته زائران اربعین می‌توانند به صورت زمینی هم از طریق مرز مهران نیز به کشور بازگردند که ما به همه زوار اربعین توصیه می‌کنیم که ترجیحا به صورت هوایی و در بازه زمانی پیش بینی شده یعنی تا ۱۰ مهرماه به کشور بازگردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها