کنگره آمریکا همزمان با تجمع هواداران ترامپ و راست‌گرایان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
کد خبر: ۹۳۷۳۸۷۷
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، کنگره آمریکا همزمان با تجمع هواداران ترامپ و راست‌گرایان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

بنابر گزارش رویترز، تعدادی از هواداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در حمایت از بازداشت‌شدگان حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره، در مقابل این ساختمان در واشینگتن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

برگزارکنندگان تجمع موسوم به «عدالت برای ششم ژانویه» که پیش‌بینی کرده بودند چند صد نفر در تظاهرات روز شنبه حضور یابند، بر «مسالمت‌آمیز» بودن این تجمع تاکید کردند.

با این حال، حضور سنگین نیروهای امنیتی و ماموران گشتی در اطراف ساختمان کنگره مشهود بود. شمار تجمع‌کنندگان در مقایسه با ماموران پلیس بسیار اندک گزارش شده است.

یک مقام ارشد پلیس نیز به خبرنگاران گفته بود که به دلیل تهدیدها و احتمال وقوع درگیری در تظاهرات روز شنبه، نیروهای پلیس در محوطه حضور گسترده خواهند داشت تا اجازه ندهند این تجمع به خشونت کشیده شود.

پلیس آمریکا تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره را پس از واقعه ششم ژانویه افزایش داده است -- از جمله نصب دوربین‌های نظارتی و حصار سیاه‌رنگی به ارتفاع حدود ۲ و نیم متر که بار دیگر برپا شده است.

بیش از ۶۰۰ نفر به مشارکت در خشونت‌های ششم ژانویه (۱۷ دی ۹۹) متهم شده‌اند. دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته مقابل جو بایدن، رقیب دمکرات خود شکست خورد اما نتیجه انتخابات را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد.

ارسال نظرات