فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

اجرای 830 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان

سردار حسینی با بیان اینکه جنگ 8ساله دفاع مقدس، ملت ایران را آبدیده کرد گفت: دشمن آمده بود کشور را تجزیه و انقلاب را ساقط کند اما شهدای ما بانثار جان خود در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
کد خبر: ۹۳۷۳۹۳۳
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد اظهار داشت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس برای امنیت کشور و شکست دادن دشمن تلاش کردند، آنها بالاتر از حد تصور ما انسانهای خاکی، انجام وظیفه کردند و اقدامی عملیاتی را انجام دادند و همه اینها در مسیر عشق و وفاداری به نظام الهی بود که قدم برداشته و با امکانات آن زمان گنجانده نمیشد و امروز شاهد استواری آن حرکت انقلابی هستیم.

وی گفت: دشمن آمده بود که انقلاب را ساقط کند و سد راه ملت ایران شود اما امروز شاهد هستیم که نظام از آن عقیده و حاکمیت چیزی بر جای نمانده است.
سردار حسینی گفت: دشمنان رفتند و ساقط شدند اما شهیدان در دل ماندند و جاودانه شدند و به امامزادگان عشق تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه جنگ 8ساله دفاع مقدس، ملت ایران را آبدیده کرد گفت: دشمن آمده بود کشور را تجزیه و انقلاب را ساقط کند و برگ جدیدی از ناسیونالیسم عربی را در منطقه عملی کند ولی امروز ما شاهد هستیم از آن ایده و عقیده چیزی جز لعن و نفرین برجای نمانده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دشمن در ۸سال دفاع مقدس آمده بود تا انقلاب را خاموش کند اما همین جنگ بانی شعله ور شدن انقلاب شد و باعث بروز و ظهور ظرفیت های خلاق جوانان انقلابی شد.

دفاع مقدس و پیروزی جمهوری اسلامی باعث تقویت و جهش نهضت‌ها در منقطه شد

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: دفاع مقدس و پیروزی جمهوری اسلامی باعث تقویت و جهش نهضت‌ها در منقطه شد و وزن سیاسی، نظامی، اقتصادی کشور را در تراز جهانی بالا برد به گونه‌ای که کشور ما در تصمیمات منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار است.

وی گفت: رهبری، ملت و رزمندگان انقلابی یک مجموعه قوی منسجم با انگیزه الهی تشکیل دادند و دشمن را وادار به شکست کردندتا امروز آثار دفاع مقدس هم در منطقه هم در جهان عامل قدرت ما شد.

سردار حسینی یادآور شد: شهیدانِ این آوردگاه سنگین و نا برابر، برای همیشه زنده تاریخ و الگویی برای ملت های دیگر هستند که میخواهند استقلال خود را حفظ کنند .

وی با بیان اینکه این گنجینه تاریخی قابل دسترسی است و می توانیم از این نعمت الهی خوب استفاده کنیم ادامه داد: قشر ایثارگر ما در زمان خود انجام وظیفه کردند و شهید، جانباز و اسیر دادند و حال نوبت ماست که آن را تبیین کنیم و به رشته تحریر درآوریم لذا باید از خون سرخ شهیدان مراقبت کنیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم.

وی گفت: رزمندگان ما با همین امکانات کم و محدود با دشمنان تا دندان مسلح جنگیدند و بسیاری از فرماندهان و نیروهای آنان را به اسارت بردند و از آنها کشته گرفتند.


وی با بیان اینکه اینها افسانه، داستان و رمان نیست، گفت: اینها حقیقتی است که اگر به درستی آنها را تبیین کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم این رسالت اصحاب رسانه است که این موضوعات را به درستی تبیین کنند.

اجرای 830 برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کردستان

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های هفته ی دفاع مقدس اشاره و افزود: امسال به مناسبت هفته ی دفاع مقدس 830 مورد برنامه با 75 عنوان برنامه و با رعایت اصول بهداشتی در کردستان برگزار می شود.

سردار حسینی ادامه داد: دیدار با خانواده ی شهدا، تجلیل از پیشکسوتان، دیدار با پیشمرگان مسلمان کُرد، غبارروبی مزار شهدا، اجرایی کردن طرح شهید سلیمانی، اهداء کمک های مومنانه، بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی و ... بخشی از این عناوین برنامه هاست.

وی اذعان کرد: سپاه همچون گذشته موفق خود که در عرصه دفاع از ملت از آغاز انقلاب همواره در خط مقدم بوده امروز نیز در عرصه خدمت و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف حضوری چشمگیر و تاثیرگذاری دارد.

به گفته وی، سپاه از زمان شیوع کرونا نیز در کنار سایر بخش‌ها در حوزه‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی، اجرای طرح شهید سلیمانی، توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی و غیره اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام داده است.

178 میلیارد تومان اقلام و تجهیزات بهداشتی و حمایتی در اختیار اقشار نیازمند و متاثر از کرونا در استان قرار گرفته است

وی با بیان اینکه 178 میلیارد تومان اقلام و تجهیزات بهداشتی و حمایتی در قالب طرح مومنانه توسط سپاه استان تامین و در اختیار اقشار نیازمند و متاثر از کرونا در استان قرار گرفته است، گفت: امروز هم سپاه در گام پنجم در حوزه واکسیناسیون عمومی به صورت جدی در کنار عزیزان دانشکاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی گفت: 4 هزار و 175 بسته معیشتی، یک هزار و 350 بسته لوازم تحریر، 117 دستگاه کپسول اکسیژن، 20 دستگاه اکسیژن ساز ، بهره برداری از 32 پروژه شامل احداث پل، جاده، آبرسانی به روستاها، شبکه فاضلاب و غیره به ارزش ریالی 2 میلیارد و 447 میلیون تومان، بهره‌برداری از 54 نیروگاه خورشیدی به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار