مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام:

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس/ با فرهنگ دفاع مقدس بر مشکلات پیروز می شویم

فولادی با بیان اینکه امروز با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توانیم بر مشکلات خود در حوزه های مختلف پیروز شویم، گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۷۴۰۰۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام،  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس قله افتخار انقلاب اسلامی و محور وحدت جامعه ما بوده و خواهند ماند.

سرهنگ «محمدحسین فولادی» با بیان اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه انسان ساز در مکتب حسینی بود و اقیانوسی از فضائل و معارف الهی را در دل خود دارد، یادآور شد: دوران هشت سال دفاع مقدس مکتب سرخ حسینی را به خوبی تبیین و تفسیر کرد که از برجستگی های  دوران هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، یک جنگ  نامتعارف بر کشور ما تحمیل شد، به بهانه اینکه این ملت می خواهد بر آرمان های خود بایستد، ظالمان و مستکبران را از کشور بیرون کند و عزت اسلامی را رد جامعه ایجاد کند،  دشمنان نتوانستد با مسأله انقلاب اسلامی کنار بیایند و بر این اساس جنگ نابرابر را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداختند اما در این عرصه نیز  ناموفق بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مهم ترین حادثه قرن بوده است، گفت: انقلاب اسلامی بر خلاف  پیش بینی همه  تئوریسین ها و نظریه پردازهای غربی اتفاق افتاد، در جنگ هشت ساله بیش از سی کشور دنیا عملا از صدام ملعون با تمام امکانات و تجهیزات نظامی و مدرن حمایت کردند و در حالی که در ابتدای انقلاب اسلامی بدنه اجرایی کشور مستحکم نشده بود، نظام سیاسی  آن گونه که باید در کشور تشکیل نشده بود و یکه و تنها در مقابل رژیم بعثی مقاومت کردیم.

وی افزود: در دفاع مقدس، با توکل به خدا در مقابل همه تهدیدات مقاومت کردیم چرا که امام عزیز، آرمان های را برای ما تعریف کردند که فوز شهادت را برای خود فوز ابدی می دانستیم و می دانیم، رزمندگان ما با این نگاه در  مقابل دشمنان ایستادند و هر کدام در این راه بر دیگری سبقت می گرفتند  و با تاشی از فرهنگ عاشورا،  ولایت و امام مسلمین را تنها نگذاشتند.

 

فولادی  با تاکید بر اینکه ما امروز میراث دار دفاع مقدس هستیم، یادآور شد:  دفاع مقدس حسینی وار، معنوی و عاشوریی وار روی داد و امروز هم با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس می توانیم بر مشکلات خود در حوزه های مختلف  پیروز شویم، مگر در دوران دفاع مقدس ما تحریم‌ نبودیم‌ و مدرن‌ترین‌ ابزارهای جنگی دنیا را به راحتی با مهندسی معکوس به روز کردیم و با تکیه برتوان داخل روی پای خود ایستادیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام  با اشاره به اینکه  امسال هفته دفاع مقدس در استان ایلام متمایز از سایر استان های دیگر کشور است، افزود: در سال جاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام به عنوان مهم ترین رویداد و عملیات بزرگ فرهنگی در استان روی خواهد داد که یکی از مهم ترین ویژگی های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان است که برنامه های این هفته با نگاه به برگزاری کنگره در استان اجرا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه  ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان در سطح استان در کنار ستاد کنگره شکل گرفته است، ابراز کرد: بیش از یکصد عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس استان ایلام  با مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان و با حضور مردم اجرا می شود.

فولادی با بیان اینکه در تلاش هستیم که نهضت خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی در برنامه های هفته دفاع مقدس  سال جاری گسترش یابد، گفت:  در سطح شهرستان‌ها ستاد  هفته دفاع مقدس شکل گرفته و از طرفی دیگر در هر دستگاهی، یک ستاد دفاع مقدس تشکیل شده است‌، فرمانداران رئیس ستاد برنامه های دفاع مقدس و فرمانده هان سپاه دبیر ستاد خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام یادآور شد: تجدید میثاق نیروهای مسلح استان با ولایت با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برگزاری مراسم تجلیل از یک میلیون پیش کسوت دوران دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس محترم جمهوری که در استان ایلام ۳۰۰ نفر در مرکز استان و ۲ هزار نفر در شهرستان های استان در این برنامه حضور خواهند داشت، فضای سازی محیطی در حوزه دفاع مقدس و برگزاری مراسم میهمانی لاله ها از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه  برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، ابراز کرد: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تمرکز بر فضای مجازی و و بستر اینترنت برگزار خواهد شد، اجرای برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس به مدت ۷ شب با حضور شهرستان های استان، استفاده از ابزارهای هنری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، رونمایی از کتاب های حوزه دفاع مقدس،  از دیگر برنامه های این هفته در استان خواهد بود.

فولادی با اشاره به اینکه در سال جاری ۶۰ عنوان کتاب چاپی و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس در سطح استان رونمایی خواهد شد، یادآور شد: مراسم تجلیل از جهادگران حوزه سلامت،تجلیل از مادران شهدا با هماهنگی بنیاد شهدا و برگزاری یادواره های شهدا در سطح شهرستان های استان از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار