خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین؛
طاهرخانی گفت: در استان قزوین ۵۶ موکب موفق به اخذ مجوز جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی شدند.
کد خبر: ۹۳۷۴۱۸۴
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

سرهنگ مهدی طاهرخانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در گردهمایی موکب داران اربعین حسینی که در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین و با حضور مسئولان استانی برگزار شد بیان کرد: شرایط امسال اربعین شرایط ویژه ای است. سال ها پیش در فضای دفاع مقدس خود را آماده نبرد می کردیم و امروز با شرایط کرونایی موجود در جهان، خود را آماده برگزاری حرکت بزرگ اربعین می کنیم تا خادمین زائرین اربعین حسینی باشیم.

وی گفت: جمعیت کثیری از دلدادگان حسینی، آرزوی حضور در بین خادمین و جمعیت حاضر در اربعین را دارند. اما به دلیل شرایط موجود این توفیق برای بسیاری از مردم فراهم نشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ۵۶ موکب موفق به اخذ مجوز جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی شدند و با توجه به سهمیه جدید، ۵۰ درصد موکب ها در کشور توانستند جهت حضور در مراسم اربعین مجوز دریافت نمایند.

طاهرخانی عنوان کرد: ستاد مردمی اربعین، برای خدمات رسانی شایسته موکب ها به زائرین حسینی، همچون سال های گذشته شکل گرفت. هماهنگی خوبی در ستاد مردمی اربعین وجود دارد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی پیش از فرارسیدن اربعین در موکب ها افزود: تزریق دو دز واکسن برای خادمینی که به عراق سفر می کنند الزامیست که حدود ۸۰ درصد خادمین استان موفق به دریافت در دوم واکسن کرونا شدند.

طاهرخانی اضافه کرد: موکب ها هماهنگی کامل با قرارگاه هوایی که در عراق ایجاد می شود داشته باشند. در اجرای برنامه ها بر عملکرد مراکز، قبل، حین و بعد از اجرای مراسم نظارت خواهد شد و موکب ها باید به تعهد خود در این خصوص بر مبنای اساسنامه عمل نمایند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: به غیر از خادمین موکب ها حدود ۵۰۰ نفر از هم استانی ها نیز زایر اربعین هستند و لذا لازم است تا این تعداد زائر از محل استقرار موکب های استان در عراق مطلع شوند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها