خبرهای داغ:
همدان- فرمانده سپاه ناحیه همدان از اجرای ۴۰ عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۵۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
اجرای ۴۰ عنوان برنامه شاخص طی هفته دفاع مقدس در شهرستان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی بقایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال با همت جمعی و همراهی همه دستگاه‌ها، مردم و بسیجیان، رسانه‌ها و اقشار مختلف چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شعار محوری «ما مقتدریم» شعار سراسرکشور در این هفته است، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال گذشته در دیدار با پیشکسوتان در آغازین روز هفته دفاع مقدس فرمودند: نقش فرماندهی و محوری حضرت امام (ره) نباید در برنامه‌ها گم شود که این نقش محوری و شاخص را حضرت امام (ره) داشتند و در انسجام‌بخشی همه ظرفیت‌های مردمی ایفای نقش کردند و محور همه فعالیت‌ها مردم بودند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: یکی از مهم‌ترین یادگار‌های امام خمینی (ره) در کشور ما و حتی در اقصی نقاط جهان بسیج مستضعفین است؛ بسیج نهادی برآمده از مردم است که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مردمی و انسجام‌ساز و متشکل از همه استعداد‌ها و علیه همه تهدید‌ها و آسیب‌ها ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: بسیج در شهرستان همدان چندبعدی است و با اتکا به ظرفیت‌های مردمی ایفای نقش می‌کند.

بقایی ابراز داشت: در سپاه ناحیه همدان با کمک پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برنامه‌هایی را پیش بینی و سازماندهی کردیم که حدود ۴۰ عنوان برنامه شاخص و ۳۴۵ ریزبرنامه طی این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی ادامه داد: آبروی محله «روضه‌های شهدایی»، مقابل منزل شهدا در ۸۰ نقطه شهرستان در شهر و روستا طی هفته دفاع مقدس توسط سپاه شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به گرامیداشت شهید سال سپاه ناحیه همدان، «شهید محمد نیکبخت» توسط حوزه‌های مقاومت گفت: این برنامه در ۲۶ حوزه توسط خواهران و برادران اجرا می‌شود و در راستای گرامیداشت شهید سال استان همدان نیز دو برنامه توسط حوزه شهیدان حاج بابایی در مریانج و بسیج فرهنگیان همدان برگزار خواهد شد.

وی بیان اینکه ۱۱ حوزه مقاومت طی هفته دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این حوزه‌ها، تعداد حوزه‌های مقاومت ناحیه همدان به ۲۶ حوزه می‌رسد که این حوزه‌های مقاومت به نام شهیدان شهرستان نامگذاری شدند.

بقایی عطرافشانی مزار شهدا در سطح شهرستان و روستاها، دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه محدود کتاب و عرضه محصولات فرهنگی توسط فرهنگی سپاه ناحیه، اعزام گروه‌های سرود به محلات مختلف شهر همدان و بیمارستان‌ها در شهر و روستا را از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت این هفته برشمرد.

وی تصریح کرد: اجرای سیاه قلم از تمثال شهید «نیکبخت» توسط بسیج هنرمندان، اکران و نقد فیلم‌های دفاع مقدس توسط گروه فیلم بسیج هنرمندان، نشست فعالان ادبی با موضوع دفاع مقدس در طول هفته، اجرای شب شعر دفاع مقدس و تئاتر در چند نوبت در طول این هفته در سطح شهرستان نیز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان ادامه داد: اعزام راویان دفاع مقدس به ادارات و کارخانجات، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در طول هفته، برگزاری مراسم‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی، مسابقات ورزشی در سطح محلات با محوریت شهید سال شهرستان و رژه موتورسواران در آغازین روز هفته دفاع مقدس از پل شهید قهاری به سمت گلزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

وی از دیدار ویدئو کنفرانسی و غیر حضوری پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور با رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نشست‌های بصیرتی در مساجد و «میز خدمت» در محلات کم برخوردار در سطح شهر و روستا با همکاری فرمانداری و بسیج ادارات و دستگاه‌های مرتبط با حضور مسئولین برگزار می‌شود.

بقایی عنون کرد: قرارگاه جوادالائمه (ع) نیز در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌نشین شهر با حضور تیم‌های مشاوره‌ای، پزشکی و گروه‌های فرهنگی اجرای برنامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تجلیل از شهدای مدافع سلامت و مدافعین سلامت در طول هفته در سطح بیمارستان‌ها، اعزام ۱۴ گروه جهادی به مناطق محروم به نیابت از شهداء، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای سربازان در سطح سپاه ناحیه و رده‌های بسیج نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
ارسال نظرات