خبرهای داغ:
معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خبر داد

راه اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری

همدان- معاون قضائی،اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان از راه‌اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: اقدامات این مجتمع به صورت تخصصی حول محور اطفال و نوجوانان است.
کد خبر: ۹۳۷۴۳۶۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
راه اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاریبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر عباس نجفی در جلسه شورای مشورتی محاکم اطفال اظهار کرد: مشاورین محاکم یکی از بهترین راهکار‌های اصلاح کودکان و نوجوانان بزه دیده و بزهکار است که در کاهش آسیب‌های این حوزه بسیار اثرگذار و با اهمیت است.

وی با اشاره به ایجاد شعبات تخصصی محاکم اطفال در ۱۹ حوزه قضایی سطح استان، ادامه داد: در سال گذشته سازوکار‌های مورد نیاز برای حضور مشاورین در کنار قضات در راستای صدور رأی ایجاد و ابلاغ‌های تخصصی آن‌ها نیز صادر شد که خوشبختانه شواهد نشانگر اقبال و توجه ویژه حوزه‌های قضایی به بهره‌مندی از این ظرفیت ویژه است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه باید روند رسیدگی به اطفال توأم با نگاه تربیتی باشد، اظهار کرد: در بررسی وضعیت طفل شرایط روحی و روانی فرد از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در انجام اقدامات حمایتی اطفال به اثرات روانی و تربیتی کار‌ها توجه ویژه داشته باشند.

وی از راه‌اندازی مجتمع قضایی اطفال و نوجوانان تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: اقدامات این مجتمع به صورت تخصصی حول محور موضوعات اطفال و نوجوانان صورت خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات این حوزه نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات