رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

رویداد تا ثریا ظرفیتی برای تجاری سازی ایده های جوانان البرزی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: رویداد تا ثریا ظرفیتی بی نظیر برای تجاری سازی از ایده های جوانان دانشجو و فارغ التحصیلانی است که ایده های بکر آنان هنوز مورد استقبال بخش صنعت قرار نگرفته است.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۱۳
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار مهدی رحیمی درمراسم گشایش نمایشگاه از رویداد تا ثریا که با هدف تجاری سازی ایده های فناورانه در البرز برپا شده است ، گفت: این تعداد مراکز رشد مشترک با دانشگاه ها، صنایع، کارخانه ها و مردم راه اندازی که پس از پنج سال این مراکز به خود مردم واگذار خواهد شد.

رویداد تا ثریا ظرفیتی برای تجاری سازی ایده های جوانان البرزی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: همچنین هم اکنون سه مرکز نوآوری در کشور راه اندازی که یکی از آنها مرکز فناوری های نوظهور است که بسیاری از پروژه های مهم در کشور حال اجرایی شدن است.

او با بیان این که بنا داریم تا این مراکز را به ۳۲ مرکز مشترک، غیر مشترک و وابسته ارتقا بدهیم گفت:همچنین ۶۲ مرکز تحقیقاتی، ۳۲ خانه نخبگان، ۲۰ اندیشکده و ۱۰۰ خانه نخبگان شهرستانی را راه اندازی تا مامنی برای نخبگان، خبرگان، مخترعان و مبتکران باشد تا سیاست گذاری های خود را از ایده تا مرحله تجاری سازی بتوانند پیاده نمایند.

رحیمی با اشاره به راه اندازی ۸۰۰ پایگاه علمی در کشور افزود : ۵۰ هزار پایگاه مقاومت که در آنها معاونت های علمی و پژوهشی ایجاد شده که بدین معنی است که سپاه و بسیج کار خود را برای رسیدن به مرجعیت علمی انجام داده است.

رئیس  سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: با راه اندازی مراکز در این پایگاه ها بنا داریم که پرچم علمی و فناوری در هر محله به اهتزار در بیاید.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مرجعیت علمی اشاره و افزود:برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در مرحله نخست  بایستی به مرجعیت علمی دست یابیم که پیشرفت علمی و قبل از آن ایجاد جریان انقلابی، دانش و فناوری بایستی در کشور شکل بگیرد.

سردار رحیمی با اشاره به وضعیت جریان علمی در کشور گفت: تمدن های پیشرفته به واسطه اقتدار علمی که دارند اقدام به طراحی کرده و محصولات ما را به صورت رایگان می برند، این در حالی است که اگر به دنبال قطع کردن این جریان هستیم بایستی یک خیزش علمی در  کشور ایجاد شود.

او در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: برخی از کشورها از جمله آمریکا قدرت علمی، اقتصادی، نظامی و دیپلماسی دارند، این در حالی است که اقتدار کشور ما در چهار مولفه قدرتمندی از جمله بهره مندی از وجود مبارک مقام معظم رهبری، مردم، سپاه پاسداران که به راحتی می تواند هیمنه ابرقدرتی به نام آمریکا را به چالش بکشاند و کشورهای مقاومت که حوزه امنیتی ما را در ورای سرزمین مان قرار داده تا متخصصان، مبتکران و مردم بتوانند به راحتی به امر تحقیق و پژوهش بپردازند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها