خبرهای داغ:
دامغان_ همایش «بسیج، زن، تحول» در راستای تبیین الگوی سوم زن به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۱۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش «بسیج، زن، تحول » به همت سپاه ناحیه شهرستان دامغان، آمادگاه شهید هاشمی و حوزه مقاومت بسیج کوثر شهرستان دامغان در راستای تبیین الگوی سوم زن و تحکیم بنیان خانواده با حضور مادران، بسیجیان و همسران پاسدار در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد.

زینب امانی وامرزانی استاد حوزه و دانشگاه و سخنران این همایش اظهار کرد: اصول همسرداری، فرزند پروری و مهارت های ارتباط با همسر از اصولی می باشند که باید به دختران و زنان از سنین پایین آموزش داد و اینگونه از زنان با تفکر سازنده خود نقش موثری در تحکیم بنیان خانواده دارند.

امانی وامرزانی مولف کتاب «مردان عاشق اینگونه زنانند» در راستای تبیین الگوی سوم زن بیان کرد: اسلام از زن به عنوان ریحانه تعبیر کرده است و یک زن باید با آگاهی و شناخت از جایگاه و ارزش خود ریشه مشکلات و مسائل زندگی را بیابد.

او گفت: حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان عشق های واقعی عالم باید به جهانیان معرفی شوند تا فرهنگ زندگی غربی در بین جوانان ما گسترش نیابد.

زینب امانی وامرزانی تلقین مثبت در زندگی را به عنوان یک مهارت اصولی در زندگی و ارتباطات بیان کرد و گفت: بیان نعمت ها و شکرگزاری نوعی تلقین مثبت محسوب می شود و در ایجاد حال خوب انسان ها بسیار موثر می باشد.

امانی وامرزانی مولف کتاب «یا بدبخت بمان یا متحول شو» با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که می فرمایند: «مراقب افکارتان باشید که گفتارتان می‌شود، مراقب گفتارتان باشید که اعمالتان می‌شود، مراقب اعمالتان باشید که عادتتان می‌شود، مراقب عادتتان باشید که شخصیتتان می‌شود، مراقب شخصیتتان باشید که سرنوشتتان می شود» تصریح کرد: بیان خوب از فکر درست ما انسانها سرچشمه می گیرد و در ایجاد ارتباط موثر نقش بسزایی دارد. 

او در ادامه با اشاره به اهمیت لبخند زدن در اصول ارتباطی گفت: لبخند زدن نشانه مومن و یکی از راه‌های ایجاد حال خوب می باشد 

مولف کتاب «چگونه عاشق بمانیم» افزود: این حال خوب با شناخت و ارتباط درست با خود ایجاد می شود.

در پایان همایش از بانوان فعال و نمونه در عرصه های اجتماعی و جهادی، همسران نمونه در تحکیم بنیان خانواده و فرزند پروری و همسر جانباز با عنوان «زنان تمدن ساز» با حضور سرهنگ مهرجو فرمانده آمادگاه شهید هاشمی، سرهنگ ناهیدی مسئول بسیج مساجد و محلات و اجتماعی سپاه ناحیه شهرستان دامغان و دیگر اعضا تقدیر به عمل آمد. 

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، همایش «بسیج، زن، تحول» با سخنرانی زینب امانی استاد حوزه و دانشگاه، اجرای گروه سرود عمار و تقدیر از بانوان تمدن ساز ویژه 2 گروه از همسران پاسدار، بسیجیان و مادران برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها