خبرهای داغ:
یادداشت/ حسین سامانلو

دفاع مقدس ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد

حجت الاسلام «حسین سامانلو» در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از قیام سیدالشهدا(ع) دانست.
کد خبر: ۹۳۷۴۴۲۸
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
منشأ آوازه جهان گستر دفاع مقدس پیروی از حرکت امام حسین (ع) است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در یادداشت حجت الاسلام «حسین سامانلو» به مناسبت هفته دفاع مقدس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون. َ.‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر گاه با فوجی (از دشمن) مقابل شدید پایداری کنید و خدا را پیوسته بیاد آرید، تا رستگار گردید.

باری، مبدا هر مقاومت مقدسی کربلا و مقصد آن، عزت و افتخار حسینی و متنعم شدن از خان «یا لیتنی کنت معکم» است.

آوازه جهان گستر دفاع مقدس تنها نشات گرفته از روز‌های جهاد و شهادت نیست؛ بلکه حرکتی بود که توسط پیر جماران به پیروی از سالار شهیدان آغاز و به این روزگار منتقل شده است.

فرزانگانی، چون آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی و شهدای دفاع مقدس که همگی ستارگانی درخشان در این روزگارند و این حرکت کربلایی، طفل شیرخواره و حبیب‌ها همچون شهید حسین همدانی را به خود دیده است.

گویی همچنان دو بال به موازات هم روی دوش مردم قرار دارد؛ یکی بال شهادت، دیگری بال عشق و امید به ظهور و هزاران شهید و جانباز و آزاده را بر تارک تاریخ مقاومت ثبت کرده اند. بدین سان، طعم شیرین شهد شهادت و ایثار هنوز هم شور شیرین مردم مقاوم ماست.

این حلاوت بهشتی، هر از چند گاهی در بازگشت سروی با نشان یا لاله‌ای بی پلاک از باغ مردمی، ظهور می‌کند. این شهد شیرین، در تقدیم شهدای مدافع حرم و در عروج پیشکسوتی از مجاهدان میدان ایثار و سلامت، در کام مردم ایران تکرار گردید؛ زیرا که مردم قهرمان به ویژه نسل بصیر و جوان از هر قومیتی، در عین وحدت و اخوت انقلابی، مسلک آن بزرگان را ادامه می‌دهند و مگر نه این است که به گفته سردار دل‌ها شرط شهید شدن، شهید بودن است «و ما بدلوا تبدیلا».

اینک به پشتوانه فرهنگ ناب اهل بیت (علیهم السلام) که عصاره آن شعار «ما میتوانیم» است، فرزندان ممتاز این خاک نخبه و پاسدارانی را به این مرز و بوم هدیه کرده است.

جا دارد در این ایام حماسه ساز، خدمات و تلاش‌های مردم شهید پرور و همه کسانی که که ایام هفته مقاومت و پایداری و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند، پاس بداریم.

رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه در حوزه بسیج امامزاده سیدمعصوم (ع)
ناحیه بسیج شهرستان قم

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار