خبرهای داغ:
سردار ریحانی گفت: دفاع مقدس فرهنگ و تفکری را بنا نهاد که هنوز در حال استخراج آن هستیم، اکنون بسیاری از جنبش‌‌ها درحال مبارزه با ظلم هستند که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۲۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه, سردار سرتیپ پاسدار بهمن ریحانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم و صفر، دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ ناب عاشورایی دانست و اظهار داشت: بر همین اساس بود که با تمامی اعتقاداتی که داشتیم توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ مقاومت را در جامعه ایران و حتی خارج از کشور گسترش داده است، افزود: فرهنگ دفاع مقدس باعث نهادینه شدن فعالیت‌های جهادی شده است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: حادثه دفاع مقدس، حادثه‌ای تاریخی بود که مایه عزت، سربلندی و افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

ریحانی با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگ و تفکری را بنا نهاد که هنوز در حال استخراج آن هستیم، گفت: اکنون بسیاری از جنبش‌‌ها درحال مبارزه با ظلم هستند که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در بحث معنویت نیز ما نگاهی به پوسته و ظاهر دین قبل از انقلاب داشتیم که دفاع مقدس نگاه جدیدی به ما داد و آن این بود که باید در مقابل فرعونیان زمان ایستاد.

ریحانی با بیان اینکه در امنیت آنجا که می‌توان متحد و در کنار هم باشیم پیروزیم، تاکید کرد: رفتار اکنون دشمن با ما بازدارنده است چراکه توان ما را در دفاع مقدس و این چهل سال دیدند.

این فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه فرهنگ دفاع درسبک زندگی یک محور است که می‌تواند الگوی در تمام نسل‌ها باشد، خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس نقش مؤثری داشته که در تاریخ ثبت شده است و مقام معظم رهبری از کرمانشاه به‌عنوان چهره زیبا و سینه ستبر یاد کرده اند.

ریحانی با بیان اینکه مردم بومی در مرزها بودند که حماسه‌ای همچون پاوه و گیلانغرب را آفریدند، گفت: حتی قبل از آنکه جنگ آغاز شود، نیروهای ضدانقلاب در منطقه همچون کردستان فعالیت داشتند که بچه‌های کرمانشاه بودند کردستان و کامیاران را آزاد کردند.

وی با بیان اینکه در طول دوران دفاع مقدس ۳۰ عملیات کوچک و بزرگ در کرمانشاه، جنوب و شمال غرب فقط توسط سپاه کرمانشاه انجام شده است، تصریح کرد: عملیات مسلم بن عقیل، کربلای ۶، کربلای ۹،بیت المقدس ۴، نصر هفت، قادر، مرصاد و... ازجمله عملیات‌های بود که توسط بچه‌های کرمانشاه صورت گرفت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه، گفت: جنگ را اگر در استان کرمانشاه به چهار مرحله تقسیم کنیم، اول حضور نیروهای مردمی بود که جلوی دشمن را سد کردند، همچون مقاومت مردم گیلانغرب که در کشور زبان زد است، شهر را ترک نکردند و در کنار نیروهای نظامی بودند. مرحله دوم بازپس‌گیری مناطق اشغال شده بود، سوم تعقیب دشمن در آن‌سوی مرزها و در پایان هم عملیات مرصاد بود.

*رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس امسال برگزار نمی‌شود

ریحانی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: امسال رژه نیروهای مسلح بدلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نخواهد شد.

تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در کشور با سخنرانی رئیس جمهور، اولین برنامه هفته دفاع مقدس است که سردار ریحانی به آن اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه سی‌ام شهریورماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد که در کرمانشاه از ۲۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه، برگزاری یادواره شهدای محلات و پایگاه ها در طول هفته دفاع مقدس، برنامه های بهداشتی و واکسیناسیون در مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه، عطرافشانی مزار شهدا، دیدار باخانواده های شهید جهادگر، آسمانی و هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از بسیجیان کارمندی و کارگری، اجرای تئاتر مقاومت و خیابانی، تجلیل از کادر بیمارستان ها، سخنرانی فرماندهان در نمازجمعه، تجلیل از دانشجویان علمی و فرهنگی، اعزام گروهای جهادی به مناطق محروم، برگزاری جشنواره های هنری، توزیع 5 هزار بسته معیشتی، جشنواره شعر مقاومت، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، آزادسازی زندانیان، برنامه‌های تلویزیونی و پخش مستند ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه به آنان اشاره کرد.

وی بیان کرد: هفته دفاع مقدس را برای آن گرامی می‌داریم که ادبیات و فرهنگ دفاع مقدس فراموش نشود و بعنوان یک الگو و فرهنگ باقی بماند.

ریحانی تاکید کرد: آنچه که ما را امروز سرآمد کرده همین خودباوری است که برگرفته از دفاع مقدس است، امام به ما آموخت که می‌توان مقابل دشمنان خود و قرآن ایستاد و اگر با خدا باشیم در مقابل دشمنان پیروزیم.

این فرمانده سپاه افزود: هدف دوم تبیین نقش نیروهای مردمی است، در کشور ما مردم با اعتقاد، عشق و علاقه به جنگ رفتند و این حماسه بزرگ خلق شد لذا اینها باید بیان شود.

*دفاع مقدس به ما درس خودباوری آموخت

تشریح دستاوردهای نیروهای مسلح هدف دیگری بود که ریحانی از برگزاری هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تبیین نقش اقوام و مذاهب از اهداف دیگر است، در طول دوران دفاع مقدس مسیحی، یهودی، شیعه و سنی در جنگ حضور داشتند و شهید شدند و اکنون جوانان باید از آن آگاه باشند.

وی ادامه داد: هدف بعدی بیان افتخارها و دستاوردهای دفاع مقدس است که نتیجه همان خودباوری و ایستادگی در مقابل دشمنان است.

ریحانی با بیان اینکه امروز فرهنگی را داریم که کشورهای دیگر از آن بهره می‌گیرند و مقابل دشمنان ایستادند و باعث شده آنان به افول برسند، گفت:لبنان در محاصره است اما ایران با اقتدار سوخت ارسال می‌کند و کسی جرأت دست درازی ندارد. مقام معظم رهبری فرمودند افول آمریکا و همه اکنون می‌بینیم که وضعیت آمریکا چگونه است.

فرمانده سپاه استان کرمانشاه با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های ما براساس شعار ما می‌توانیم و ما مقتدریم است، تاکید کرد: مردم گله دارند، حرف دارند، مشکلات اقتصادی و معیشتی و... وجود دارد و مردم نیز حق دارند اما دشمنان تصور نکنند که از کشور ناامید شده‌اند بلکه در مقابل دشمنان کنار هم هستیم.

*زبان هنر، بهترین راه انتقال ارزش‌های دفاع مقدس

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس اگر ماندگار شد و فرهنگ آن گسترش پیدا کرد حاصل زحمات اصحاب رسانه است، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه این فرهنگ را منتقل کردند که از آنان و کسانی که نقشی در انتقال این فرهنگ داشتند تشکر می‌کنیم.

ریحانی با بیان اینکه اگر بنده و هزاران مسؤول، روحانی و.... هرچه از دفاع مقدس بگویم به اندازه هنر مؤثر نیست، گفت: متأسفانه نتوانستیم از هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

فرمانده سپاه استان کرمانشاه، مسؤلیت این موضوع را با جامعه هنری دانست و تاکید کرد: انتظار داریم هنرمندان ما با نگاهی اعتقادی وارد شوند.

ریحانی در پایان، گفت: امیدواریم در دولت جدید این اتفاق بیافتد و البته ما دربسیج رسانه فیلم‌های خوبی ساخته‌ایم اما کافی نیست و باید بیشتر وارد شد.

ارسال نظرات