سردار «مالکی» گفت: بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در استان کردستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۴۱
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان کردستان در راستای برگزاری آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که ۳۰ شهریور برگزار می‌شود، مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند که از این تعداد، ۴۱ نفر به‌صورت نمادین و مابقی افراد در مقابل منازل خود تقدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ ستاد برای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان کردستان تشکیل شده است، افزود: این تجلیل‌ها از همه اقشاری که در دفاع مقدس شرکت کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

سردار ملکی یادآور شد: همچنین بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در استان کردستان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است که با توجه به شیوع کرونا، برگزاری رژه نیرو‌های مسلح و نمایشگاه دفاع مقدس لغو شده است؛ اما برنامه‌های زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها اجرا می‌شوند.

وی با بیان این‌که در دفاع مقدس همه ویژگی‌های اسلامی، انقلابی و جهادی وجود دارد، گفت: جنگ تحمیلی برای ما یک دانشگاه انسان‌سازی شد که هر کسی در آن حضور پیدا می‌کرد، از نظر شخصیتی و معنوی ساخته می‌شد.

سردار مالکی ادامه داد: کشور‌های سلطه‌گر می‌خواستند انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند؛ اما، چون مردم در کنار نیرو‌های مسلح وارد عمل شدند، در این جنگ موفقیتی کسب نکردند.

وی تاکید کرد: در تاریخ ایران هر جنگی که به آن تحمیل شده بود، بخشی از خاک کشور جدا شد؛ اما تنها در دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان افزود: ۹ هزار هکتار از اداره‌کل منابع طبیعی استان کردستان برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان دریافت شده است که در این راستا کار دیوارکشی آن آغاز شده و کار اجرایی آن نیز در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات