امام جمعه زنجان:

نتيجه مقاومت و ايستادگي،پيروزي و سربلندي است/نقشه تجزیه ایران از سال ۵۶ برنامه ریزی شده بود

امام جمعه زنجان گفت:دفاع و مقاومت و همچنین تسلیم شدن هزینه دارد اما مقاومت و ایستادگی هزینه کمتر و نتیجه مطلوبی دارد و نتیجه آن عزت، سرافراز و سربلندی است.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۵۹
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛حجت الاسلام علی خاتمی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس که با حضور شماری از مسئولان استان از جمله استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده و مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در سالن دکتر شهریاری صدا و سیما زنجان برگزار شد، افزود: ملت ایران با آغاز جنگ تحمیلی و نابرابر به منظور حفظ انقلاب، استقلال و کیان اسلامی وارد میدان شده و دفاع کردند و در این راه خون و جان دادند.
 
نتيجه مقاومت و ايستادگي،پيروزي و سربلندي است

وی با بیان اینکه دشمن گمان می کرد با جنگ ١٠ روزه به پیروزی می‌رسد، عنوان کرد :نقشه تجزیه ایران از سال ۵۶ برنامه ریزی شده بود.

امام جمعه زنجان گفت: در تمامی جنگ های اتفاق افتاده در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره بخشی از خاک این سرزمین پهناور جدا شده بود اما در دوران دفاع مقدس که از آن می توان به عنوان جنگ جهانی سوم نیز یاد کرد ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به دست دشمنان نیفتاد که این مایه فخر و مباهات است.

حجت الاسلام خاتمی، تصریح کرد: قدرتهای شرق و غرب و بیش از ۴۰ کشور در این جنگ به لحاظ سیاسی، لجستیکی و مالی از رژیم بعث عراق حمایت کردند و فکر می کردند به زودی ایران اسلامی را شکست داده و نقشه خود مبنی بر تجزیه این سرزمین را عملی خواهند ساخت اما حضور رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ و پشتیبانی های ملت ایران مانع از این کار شد و نتوانستند به اهداف شوم و پلید خود برسند.

وی اظهار داشت: ۳۱ شهریور ماه ۵۷ سرزمین ایران از دریا، هوا و خشکی، مورد هجوم دشمن قرار گرفت و ملت ایران ۲ راه بیشتر نداشت یا باید ذلت را پذیرفته و تسلیم می شدند و یا اینکه در مقام مقاومت و دفاع بر می آمدند که در نهایت در سایه این مقاومت و ایستادگی و خون پاک شهدا، رژیم بعث عراق شکست خورد و دنیا نیز اعلام کرد که شروع کننده جنگ صدام بود و ایرانی ها فقط از کشورشان در مقابل هجوم جنگ افروزان، دفاع کردند.

وی با بیان اینکه هرگاه مجاهدت باشد هدایت الهی هم هست، تاکید کرد :یعنی وقتی مجاهدت شد از خودگذشتگی به وجود می آید و خدای متعال نصرت پيروزي داده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه ی (وَالَّذینَ جٰهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وقتی مجاهدت بندگانش ظاهر بشود، خدای متعال هم هدایت خودش را به آنها خواهد داد)، گفت :علاوه‌ بر هدایت الهی موفّقیّت و پیشرفت هم خواهد بود و همچنین جهاد در راه خدا دری است از درهای بهشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خاطرنشان کرد :دفاع و مقاومت و همچنین تسلیم شدن هزینه دارد اما مقاومت و ایستادگی هزینه کمتر و نتیجه مطلوبی دارد و نتیجه آن عزت، سرافراز و سربلندی است.

این مسئول با با اشاره به خطبه امام علی(ع) در خصوص امر جهاد، تاکید کرد : هر کس بدون عذر جهاد و دفاع را ترک کند خدا لباس ذلت را بر تن او می‌کند با توجه به این توصیه ملت شریف ما به توصیه های نهج‌البلاغه عمل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به اینکه امروزه در جنگ تمام عیار هستیم، خاطرنشان کرد : طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دفاع همچنان ادامه دارد و همه باید پشتيبان رهبري و ولايت فقيه باشيم تا به پیروزی برسیم و خداوند متعال وعده نصرت الهی داده است.
ارسال نظرات