مهدی
آیین‌نامه محوریت‌بخشی به امام مسجد در بوشهر تدوین می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست شورای تبلیغ از تدوین آیین‌نامه محوریت‌بخشی به امام مسجد در بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۴۶۷۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶

آیین‌نامه محوریت‌بخشی به امام مسجد در بوشهر تدوین می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست شورای تبلیغ از تدوین آیین‌نامه محوریت‌بخشی به امام مسجد در بوشهر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری 29 شهریور 1400 در نشست شورای تبلیغ استان با بیان اینکه بوشهر تنها استانی است که سند جامع مساجد در آن تدوین و تصویب شده، اظهار داشت: در حال تدوین آیین‌نامه‌های این سند هستیم و فرصتی طلایی است که محوریت‌بخشی به امام مسجد به عنوان یکی از این آیین‌نامه‌ها، مورد تأیید قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: یکی از مباحثی که می‌تواند به عنوان آیین‌نامه در شورای عالی مساجد تصویب شود این است که آیین‌نامه محوریت بخشی به امام مسجد در شورای عالی مساجد ارائه شود و پس از آنکه به عنوان آیین‌نامه مصوب شد قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی گفت: در مباحث مربوط به مساجد این تقسیم‌بندی اتفاق افتاده که ما بتوانیم به تدریج تمرکز بیشتری ناظر به مباحث مسجدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به فلسفه تشکیل جلسه شورای تبلیغ ابراز داشت: آشنایی عزیزانی که در نهادهای دیگر متولی امر مسجد هستند، با فعالیت‌ها و مأموریت‌هایی که در حال انجام است و در نهایت امر، همگرایی بیشتر برای نزدیکتر شدن به اهدافی که در سند جامع مساجد استان ذکر شده محور این نشست را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با حوزه مسجد که در دستور کار بنیاد هدایت قرار دارد، تصریح کرد: مباحثی که با تشریک مساعی و زحمات ارزشمند بزرگواران در امور مساجد، اوقاف و سایر مجموعه‌های مرتبط با مسجد، به عنوان سند تدوین شده با آنچه که به عنوان مأموریت در بنیاد هدایت تعریف شده انطباق حداکثری دارد و لذا بودجه‌ها، حمایت‌ها و کمک‌هایی که از تهران ناظر به مساجد اختصاص داده می‌شود، کمک کننده است که این سند واقعی‌تر به سمت اجرا حرکت کند.

وی گفت: مدیران شهرستانی ادارات تبلیغات اسلامی استان به عنوان راهیاران استانی در سطح شهرستان‌ها این کار را به عهده گرفتند و ماموریت متمرکز مساجد را دنبال می‌کنند و در استان هم حجت‌الاسلام رنجبر به عنوان راهیار استانی شبکه امامت این مسئولیت را به عهده دارد.

ارسال نظرات