سرهنگ کردی افزود :نظام جمهوری اسلامی، پس از رکن ماهیت دینی و رکن رهبری الهی انقلاب، حضور و مشارکت مردمی بود. این رکن در دوران دفاع مقدس بسیار قوی و توانمند نشان داده شد
کد خبر: ۹۳۷۴۸۳۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
  • فرمانده سپاه زرند
    دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه‌ای بسازد که جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی وولایت باشند
    به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:سرهنگ پاسدار اکبرکردی فرمانده سپاه زرند با گرمی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام، خصوصا ایثارگران هشت سال دفاع مقدس وسردار دل‌ها حاج قاسم عزیز گفت:
    دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.
    وی افزود: درخصوص بعد معنوی دفاع مقدس گفت:: آنچه در بعد معنوی دفاع مقدس می‌توان عنوان کرد از زبان حماسه سازان شهید است که آن‌ها معتقد بودند جنگ ۸ ساله ما و دفاع مقدس ما جنگ بین ایمان و کفر بود و در صحنه‌های نبرد هر گاه بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکّل قوی‌تر بود، موفقیت، پیروزی و سلحشوری خودش را بیشتر نشان می‌داد و اگر احیانا در بعضی مواقع ما به امکانات مادی، نیروی انسانی ـ. از لحاظ کمیت ـ. و طرح و عملیات خودمان تا حدودی اعتماد می‌کردیم، با عدم موفقیت روبه رو می‌شدیم. شاید این‌ها به خاطر این بود که خدا می‌خواست ما را متوجه کند، که رو به کدام سمت و سو می‌رویم.
    فرمانده سپاه زرند یادآور شد: در دفاع مقدس فقط این نبود که معنویت رزمندگان، بر دفاع مقدس اثر بگذارد، بلکه دفاع مقدس هم در معنوی کردن رزمندگان اسلام نقش داشت! که شاید ما کمتر به آن توجه کرده ایم. اینکه امام فرمودند: جبهه‌ها یک دانشگاه است، دانشگاه فیزیک نبود، دانشگاه تعالی و رشد بود، دانشگاهِ رسیدن به مقصد بود، دانشگاه یافتن صراط مستقیم و حرکت بر آن صراط مستقیم بود که بسیار توانست جوان‌های ما را بسازد. دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه‌ای بسازد که نه تنها در دهه اول بلکه در دهه‌های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی وولایت باشند
    وی افزود: حقیقتاً ما باید به جوانان و کسانی که دفاع مقدس را درک نکرده اند سفارش کنیم که درباره دفاع مقدس، اگر تحلیلی هم می‌خواهید بشنوید، از کسانی بشنوید که در خلق آن نقش داشتند. از امامی بشنوید که فرمود که ما در جنگ برای یک لحظه هم پشیمان نیستم. آنچه که در جنگ انجام دادیم درست همانی بوده است که باید انجام می‌دادیم.
    دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس زرند افزود: دفاع مقدس ما حقیقتا مصداق جهاد و دفاع در راه خدا بود و خدا آن را مدیریت کرد. وکسانی بودند که جنگ ودفاع مقدس ایراد می‌گرفتند، این‌ها کسانی بودند که اهل درک مسائل ولایت نبودند واین افراد باید بدانند ما هرچه داریم از دفاع مقدس از ایثار واز خودگذشتگی عزیزانی داریم که از همه هستی خود گذشتند که امروز در راحتی وآسایش باشیم وما اگر در برابر این تجاوز وحشتناک مقاومت نمی‌کردیم، از انقلاب، از اسلام نابی که به وسیله این انقلاب شکل گرفته بود الان خبری نبود، و حتی خود آن‌ها الان نبودند! ببینید که کشور‌های دیگر به ما چگونه نگاه می‌کنند. شکر و سپاس خدا را که الان وقتی نگاه می‌کنیم به دنیا هیچ کشوری و هیچ امتی به عظمت و اقتدار کشور ما نرسیده اند و الان غبطه ما را می‌خورند.
    سرهنگ کردی افزود:نظام جمهوری اسلامی، پس از رکن ماهیت دینی و رکن رهبری الهی انقلاب، حضور و مشارکت مردمی بود. این رکن در دوران دفاع مقدس بسیار قوی و توانمند نشان داده شد. بعد از دفاع مقدس هم هر چه داریم از پرتو همین حضور و همین مشارکت مردم بود. حقیقتاً دفاع مقدس انسان‌هایی را ساخت که امروز هم موجبات افتخار این کشورند. اما خیلی از کسانی که بعد از دفاع مقدس توانستند کار‌های بزرگی را انجام دهند و حتی در همین انرژی هسته ای، در مراکز علمی اش توانسته خلاقیت خود را نشان دهند، همان بسیجیان نوجوان دوران دفاع مقدس بودند. الان اگر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای با افتخار به نیروی خلاق، متفکر و دانشمند جوان کشور ما افتخار می‌کند به برکت همین کسانی است که در دوران دفاع مقدس ساخته شدند.
    فرمانده سپاه زرند افزود: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های جنگ این بود که انقلاب ماند، موانع از بین رفت و پایه‌های انقلاب قوی‌تر شد. دوم اینکه، جنگ را تحمیل کردند که حداقل از صدور انقلاب جلوگیری کنند، نگذارند صدای این انقلاب به کشور‌های دیگر برسد، اما جنگ، بهترین رسانه شد تا حدود مسلمان جهان ندای انقلاب را بشنوند که بیداری اسلامی کشور‌های منطقه یکی از دستاورد‌های خون شهدا در دفاع مقدس است.
    وی در پایان سخنان خود به ویژه برنامه‌های مختلف اشاره کرده وگفت: در هفته دفاع قدس بیش از ۵۰ برنامه مختلف توسط ستاد ناحیه، حوزه وپایگاه‌های مقاومت بسیج سپاه زرند برگزار می‌گردد که این برنامه شامل، غبار روبی وعطر افشانی قبور مطهر شهداء، رژه موتوری، برپایی نمایگشاه‌های عکس ودفاع مقدس، دیدار وسرکشی از خانواده محترم شهدائ، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی وهنری، محافل انس باقران کریم، نشست‌های فرهنگی وسیاسی، برگزاری شب شعر وخاطره، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری مراسم اربعین امام حسین (علیه السلام) همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس، کوهپیمایی ویپاده روی بسیجیان وتجلیل از رزمندگان عنوان نمود.
ارسال نظرات