امام جمعه بهاباد: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ است که تا قرن‌ها از رشادت ها، حماسه‌ها و از خود گذشتگی‌های آن می‌توانیم استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۳۷۴۸۴۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، امام جمعه بهاباد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس وبا تاکید براینکه هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند و تمام نشدنی است افزود: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ است که تا قرن‌ها از رشادت ها، حماسه‌ها و از خود گذشتگی‌های آن می‌توانیم استفاده کنیم.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در مراسم تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از سرمایه دفاع مقدس است گفت:: ما هرچه داریم و تا به امروز نیز پیش آمدیم از سرمایه دفاع مقدس است، دفاع مقدس سرمایه‌ای بود که برای نقش جمهوری اسلامی در عرصه جهانی باید اتفاق می‌افتاد.
وی اظهار داشت: کشور عراق پس از فروپاشی عثمانی یکی از مهمترین و ثروتمند‌ترین سرزمین‌های استقلال یافته بود که با قدرت گرفتن حزب بعث و صدام سیاست ضد ایرانی و ضد شیعه در این کشور در پیش گرفته شد.
امام جمعه بهاباد افزود: در زمان جنگ درآمد و سرانه عراق به مراتب بیشتر از ما بود و از نظر نیروی نظامی کشور ما با ایجاد کودتای نوژه در ارتش شرایط چندان مطلوبی نداشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با تاکید بر اهمیت دفاع مردمی دربرابر دشمن متخاصم تصریح کرد: یکی از سرمایه‌های عظیم ملت ایران مقاومت جانانه در برابر دست درازی‌های صدام بود و در جنگ تحمیلی دستاوردی مهم‌تر از ایستادگی یکپارچه ملت ایران در برابر دشمن متجاوز را نمی‌توان برای آیندگان به ارث گذاشت.
وی گفت: دفاع مقدس باید اتفاق می‌افتاد تا جبهه مقاومت شکل بگیرد، تا معادلات جهانی به هم بریزد، تا نیروی ارتش جمهوری اسلامی به آب‌های آزاد جهان راه پیدا کند، تا مقر فرماندهان داعش را در سوریه بزنیم.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه ترویج و تبیین شود، گفت: دفاع مقدس دارای ابعاد و زوایایی عظیمی است که باید در جامعه بیان شود.
امام جمعه بهاباد با تاکید بر اینکه دفاع ما مقدس است چرا که رزمندگان اسلام در دفاع از سرزمین، استقلال، دین، عقیده و ایمان به جبهه‌های جنگ رفته و از میهن اسلامی دفاع کردند، گفت: جنگ دفاع مقدس جنگ جهانی سوم بود که دنیا در برابر نظام اسلامی قرار گرفت و ژنرال‌های چند ستاره آمریکا و روسیه، پول کشور‌های مرتجع عربی و هواپیما‌های فرانسه بود، اما فکر نمی‌کردند که ایران بتواند در برابر این تجاوزات دفاع کند.
وی به درس‌های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس به دوران تحقیری ۲۰۰ سال گذشته پایان داد. دوران تحقیری که علاوه بر ذلت و خواری در عرصه‌های مختلف، تمامیت ارضی مان از دست رفته بود.
همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان بهاباد روز سه شنبه با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس شورای شهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خانواده معظم شهدا بسیجیان ورزمندگان وپیشکسوتان جبهه وجنگ وجمعی ازمسئولان این شهرستان برگزارشد.
درپایان از پیشکسوتان عرصه جبهه وجنگ با اهدای لوحتقدیر وهدایائی تجلیل شد.
ارسال نظرات