فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس اعلام کرد :

از رزمندگان گردان 422 دوران دفاع مقدس در بندرعباس تجلیل می شود

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس گفت: در هفته دفاع مقدس 200 برنامه فرهنگی و اجتماعی در شهرستان بندرعباس به اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۹۳۷۴۹۳۰
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،سرهنگ حمید ماندگاری  در نشست خبری با بیان این که هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی رزمندگانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس در برابر کفار و ستمکاران و اشغالگران ایستادند، اظهار کرد: جنگی که برای ما تحمیل شد از ناحیه کشورهایی بود که خود را مهد دموکراسی قلمداد می‌کنند و می‌دانستند که ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) حکومتی مبتنی بر اراده خویش را رقم زده است.

وی افزود: مردم ما تا پیش از جنگ تحمیلی با حضور در انتخابات‌های مختلف و با رای بالا در صحنه مشارکت اجتماعی حضور یافته بودند اما دشمنان مدعی دموکراسی، به کشوری حمله بردند که مردم آن بدون وابستگی به قدرت‌های غربی و شرقی به دنبال استقلال و عزت بودند.

فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس خاطرنشان کرد: مستکبران از الفاط و عناوینی نظیر دموکراسی و آزادی و استقلال تنها استفاده ابزاری در مسیر منافع استکباری خود می‌کنند و تحمیل 8 سال جنگ به ملت ایران و کمک تمام عیار نظامی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از رژیم بعثی عراق و صدام نشان داد که آنان تنها منافع استکباری خویش را دنبال می‌کنند و هیچ ارزشی برای انتخاب ملت‌ها قائل نیستند.

سرهنگ ماندگاری به پیروزی رسیدن ملت ایران در جنگ 8 ساله را مصداق توفیق الهی خواند و بیان داشت: مقاومت باعث پیروزی ما در طول ۸ سال دفاع مقدس بود و می‌توان با مقاومت پیشروی کرد و دشمن را شکست داد. امروز هم همینطور است و می‌توان با مقاومت به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه بندرعباس با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای در روزهای اخیر و چندین برابر شدن واردات واکسن به کشور در چند هفته‌ اخیر، این دستاوردها را حاصل اتخاذ مواضع مقتدرانه مبتنی بر اندیشه مقاومت برشمرد و گفت: با روحیه انقلابی و با مقاومت می‌توان اقتصاد را شکوفا کرد و انقلاب را صادر و منطقه را به شکوفایی رساند.

وی اعتماد به نخبگان، مشورت در تصمیم‌گیری‌ها، باور داشتن به نیروهای جوان و متعهد و توکل بر خداوند را از جمله ابزار پیروزی و عزت طلبی دانست و گفت: برای زنده نگهداشتن ارزش‌های دفاع مقدس در این هفته در هرمزگان و بندرعباس برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است که از جمله آنها رژه موتور سوران توسط گردان امنیتی امام علی علیه السلام در اولین روز از هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سرهنگ ماندگاری اضافه کرد: اجرای ویژه برنامه گردان 422 در گلزار شهدا در روز دوم هفته دفاع مقدس، همایش نسل سلیمانی‌ها در روز سوم، رزمایش مومنانه و خدمت رسانی در روز چهارم، همایش وارثان اربعین در روز پنجم، همایش بررسی نقش اهل سنت در دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل سنت در روز ششم و مراسم شعر و سور خاطره گویی رزمندگان در روز هفتم از جمله برنامه‌های 200 گانه‌ای است که در سطح تمامی پایگاه‌ها و محلات تدارک دیده شده است.

وی گفت: امسال در هفته دفاع مقدس در همایشی به بررسی نقش زنان در دفاع مقدس نیز می‌پردازیم تا جایگاه مادران و همسران شهدا و بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس نیز گرامی داشته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار