خبرهای داغ:
هم‌زمان با سراسر کشور همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان اسفراین روز سه شنبه با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هم‌زمان با سراسر کشور همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان اسفراین روز سه شنبه با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.
 
امان الله حسین پور نماینده شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: وظیفه ماست که در برابر پایمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس سر تعظیم فرود آورده و از آن‌ها یاد کنیم. حسین پور ادامه داد: همه عصبانیت دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به این دلیل است که جوانان ما با دست‌خالی در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که ما می‌توانیم.


وی افزود: این اعتقاد ماست که رمز پیروزی و استقامت نظام مقابل دشمنان و جبهه استکبار وجود فرهنگ 'ایثار و شهادت' در جامعه اسلامی ایران بوده است.


حسین پور بابیان این مطلب که حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از تأکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بوده است؛ گفت: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های جوانان این مرزوبوم  است.


کرامتی فرماندار اسفراین نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: وجه مشترک وصیت‌نامه همه شهدا این بود که امام را تنها نگذارید و وصیت و سفارش اکید امام راحل این بود که پشتیبان ولایت‌فقیه بوده تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
وی بیان داشت: همه ما باید در مسیر اعتلای نظام، خودمان را سرباز ولایت بدانیم و برای خدمت به مردم و توسعه و آبادانی کشور تلاش کنیم که اگر در مسیر دیگری غیرازاین مسیر گام برداریم به خطا رفته‌ایم.


سرهنگ باقری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسفراین نیز در این همایش، پیشکسوتان دفاع مقدس را معَرِف 8 سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: بعد از جنگ نیز شما باید از ارزش‌های دفاع مقدس و سرفصل‌های اصلی که باعث تقدس این جنگ شده نگهبانی و حراست کنید.
باقری ادامه داد: صیانت از ارزش‌های دینی و اسلام؛ فلسفه وجودی هشت سال دفاع مقدس بوده که عزت و عظمت و تعالی ایران اسلامی در زیر لقای فرهنگ جنگ‌آوری و توسل و توکل به وجود آمده است. وی تصریح کرد: هرچه از دوران جنگ روبه‌جلو حرکت می‌کنیم لایه‌های پنهان و جدید هشت سال دفاع مقدس برای ما مشخص‌تر می‌شود و  متوجه می‌شویم که صدام پوسته ظاهری این جنگ بوده است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین با اشاره به جایگاه ولایت در سرفصل‌های دفاع مقدس، تبعیت از این امر و حفاظت و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس را وظیفه مسئولین و نسل بعد عنوان کرد و گفت: جایگاه ولایت نور است که جایش در قلب انسان‌هاست و نباید این ارزش‌ها به فراموشی سپرده شود.


 در ادامه مراسم؛ با حضور مسئولین شهرستان، از تعدادی پیشکسوت جهاد و مقاومت شهرستان اسفراین به نیابت از 1500 نفر پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل شد.


سخنرانی ریاست جمهوری حجه الاسلام رئیسی  و تجلیل از رزمنده گان پیشکسوت دفاع مقدس در ارتباط تصویری نیز در ادامه این مراسم به‌صورت زنده پخش شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها