فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: رزمندگان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس حماسه آفریدند.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۸۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس با رژه یگان های محمول نظامی و انتظامی و کمک های مومنانه در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و شهدای عرصه امنیت و سلامت، ضمن تشکر از سبزپوشان حریم ولایت و نیروهای نظامی و انتظامی و حاضران در میدان گفت: هر ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه اقتدار نیروهای مسلح در 31 شهریور به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شد، اما امسال به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، تنها رژه یگان های خودرویی و انتقال کمک های مؤمنانه را داریم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مصیبت های اهلبیت عصمت و طهارت در ماه صفر، اظهار کرد: سلام بر حسین و اصحابش، سلام بر زینب(سلام الله علیها ) و کاروانش، سلام بر خمینی(رحمت الله علیه) و شهیدایش، سلام بر خامنه ای و یارانش، سلام بر سلیمانی و شاگردانش، سلام بر رزم رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، سلام بر شهداء، سلام بر ایثارگران، رزمندگان و جانبازان و سلام بر مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری و رزم رزمندگان در 8سال دفاع مقدس، سلام بر تیپ سرافراز قمربنی هاشم علیه السلام در هشت سال دفاع مقدس، سلام بر رزمندگانی که در شوش و آبادان حماسه آفریدند، سلام بر رزمندگانی که در کردستان حماسه آفریدند.

وی ادامه  داد: سلام بر عملیات های متعدد تیپ همیشه سرافراز قمربنی هاشم علیه السلامف عملیات والفجر4، عملیات خیبر، عملیات بدر، و عملیات های کربلای 4 و 5، و عملیات افتخار آفرین والفجر 8 و والفجر 10. سلام بر شهدای عزیز مدافع حرم و سلام بر شهدای عزیز مدافع سلامت.

سردار اکبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: یادی می کنیم از رشادت ها و ایثارگری های مردم و پشتیبانی های بسیار ارزشمند آنان در مواسات و کمک های مؤمنانه که نیاز و ضرورت این روزهای مردم نیازمند و محروم بود.

وی گفت: بالغ بر 280 میلیارد تومان توسط نهادهای حمایتی استان تاکنون جمع آوری و به دست نیازمندان رسیده است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای نمایش زیبایی های دوران دفاع مقدس و زیبایی های عرصه های انسانی است.

وی افزود: آنچه به جامعه اقتدار می بخشد، اخلاق، روشهای انسانی، ایثار و تعاون است که همه اینها در دفاع مقدس به نمایش درآمد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر ضرورت حفظ اقتدار، گفت: در عرصه دفاعی نیروهای مسلح بعد از دفاع مقدس بحمدالله مقتدرانه ایستادند و روز به روز بر تجهیزات اقتدارمآبانه خود افزودند و وحشت در دل دشمن ایجاد کردند.

وی با تقدیر از برگزاری رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه و پشتیبانی مردم استان چهارمحال و بختیاری در این امر خداپسندانه، تصریح کرد: ماندگاری ما در سایه همین ارزشهاست که دین محوری، خدامحوری، پاک زندگی کردن در فکر هم نوع بودن و از هر نوع ظلمی و ستمی پرهیز کردن است.

وی، با اشاره به انحراف های شکل گرفته در قبل، گفت: امروز دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده تا مسیر را به ریل کمال و انسانیت و ریل شهدا و راه امام و سفارش های امام برگرداند و تداوم پیدا کند و همه و همه باید کمک کنیم تا راه شهدا و دفاع مقدس زنده بماند و سلیمانی ها در این کشور پرچم را روی دست برافراشته داشته و ذلت و خواری و ضعف دشمنان افزون تر و قوت و قدرت شما روز به روز بیشتر شود.

نمایش رزمی یگان امنیتی بسیج، رژه یگان های محمول تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، نیروی انتظامی و عبور کاروان کمک های مؤمنانه ی بسیج سازندگی، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رحمت الله علیه)، مؤسسات خیریه و ... از مقابل جایگاه از دیگر برنامه های نخستین روز از  مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری بود.

ارسال نظرات