رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به طرح ستاد احیای قنوات که با حضور رئیس جمهور در استان خراسان جنوبی مطرح گردید و آغاز شد، گفت: این اقدام از قبل در برنامه مشترک بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی به نمایندگی از استانداری انجام شده است. و امروز ۸۲۰ اُمین قنات در خراسان جنوبی که کاری مشترک از بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بوده را به طول ۲۲۱ کیلومتر افتتاح می کنیم و این یعنی هر پنج روز یک قنات افتتاح می شود که کار بی نظیری است.
کد خبر: ۹۳۷۵۲۸۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

به گزارش پایگاه اطاع رسانی بسیج سازندگی، سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  یک عملیات گسترده ای بین بسیج مستضعفین و سپاه های استانی به نمایندگی بسیج سازندگی با مجموعه های دولت آغاز شده که آن را طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه نامگذاری کردند. و این طرح در روستاها و محلات حاشیه شهر می باشد، که اولویت اول آن در روستاها آب شرب و آب کشاورزی و اولویت بعدی مسکن محرومان است.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: از یک میلیون مسکنی که دولت به مردم قول داده است، ۱۰۰ هزار مسکن آن را بسیج تقبل کرده است تا کارهای ساخت را انجام دهد و انشالله روال اداری طرح در حال طی شدن است.

دکتر زهرایی در مورد آب روستاها که اولویت اول طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه است، عنوان کرد: بنا به اقتضاء، شرایط و بررسی های انجام شده مسئله اول ماندگاری مردم در روستاها آب شرب و کشاورزی می باشد؛ و از طرفی خراسان جنوبی حدود ۲۰ سال پیاپی درگیر خشکسالی بوده است و مسئله ای که متاسفانه مردم را به لحاظ کشاورزی، منابع طبیعی و دام به رنج و مشقت انداخته است و برخی از دام ها را نیز تلف کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به طرح ستاد احیای قنوات که با حضور رئیس جمهور در استان خراسان جنوبی مطرح گردید و آغاز شد، گفت: این اقدام از قبل در برنامه مشترک بسیج، سپاه و جهاد کشاورزی به نمایندگی از استانداری بوده است. و امروز ۸۲۰ اُمین قنات در خراسان جنوبی که با مشارکت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی به طول ۲۲۱ کیلومتر صورت گرفته است را افتتاح می نماییم و این یعنی هر پنج روز یک قنات افتتاح می شود که در کشور کار بی نظیری است.

وی عنوان کرد: این نهضت باید شکل جهشی به خود بگیرد و لازمه آن دو مولفه است؛ ابتدا اینکه باید یک همگرایی و هم افزایی بین نهادها که از قبل هم بوده، شدت پیدا کند و دوم مشارکت حداکثری مردم و خیرین می باشد.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان کرد: ما تا مقوله محرومیت زدایی را مردم پایه نکنیم و اگر حضور حداکثری مردم و خیران در آن نباشد، موفقیت هایمان تضمین شده نیست.

زهرایی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی علی رغم تمام مشکلات معیشتی که مردم دارند نشان دادند در مباحث مذهبی از جمله بازسازی عتبات، کمک مومنانه و دیگر موارد از جمله محرومیت زدایی پیشتاز هستند.

رئیس بسیج سازندگی کشور در مورد کمک های مردمی در بحث محرومیت زدایی، گفت: متوسط مشارکت مردم در کارهای زیرساختی در کشور ۳۰ درصد است و در خراسان جنوبی از نظر مشارکت مردم نهاد در محرومیت زدایی بیش از ۴۵ درصد می باشد، چراکه پیوندهای مردمی در خراسان جنوبی و روستاها بیشتر است.

زهرایی اظهار کرد: حجم محرومیت در خراسان جنوبی زیاد است و منابع هم محدود می باشد؛ اما همه باید در کنار هم قرار گرفته و محرومیت زدایی را انجام دهیم.

در آخر وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی در بحث احیای قنوات پیشتاز است و برای رساندن آب به زمین های کشاورزی جلوتر از برخی استان های کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات