زنجان-سازمان بسيج فرهنگيان سپاه انصارالمهدي(عج)استان زنجان به مناسبت فرارسيدن چهل و يكمين سالگرد هفته دفاع مقدس بيانيه اي صادر كرد.
کد خبر: ۹۳۷۵۴۴۸
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ متن بیانیه به این شرح است:
 
بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس


بسمه تعالی

دوران دفاع مقدس، تداعی‌کننده استواری کشوری است که با فرهنگ عاشورایی خود مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان ایستاد و با دست‌های خالی، اما با تکیه‌بر مردم ولایتمدار و مدافع دین و وطن به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی درگرو ایستادگی است چرا که ٤١ سال پیش در سی یکم شهریور ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی با حمله رژیم بعث عراق با توطئه و تحریک قدرت‌های غربی آغاز شد.

اگرچه جنگ تحمیلی خسارت‌های بسیاری را به میهن عزیز اسلامی و زندگی مردم وارد ساخت و بسیاری از زیرساخت‌های کشور در اثر این جنگ طولانی با خسارت مواجه شد، اما تجربه گران‌سنگ هشت سال دفاع تجربیات ارزشمندی پیش‌روی انقلاب و ملت غیور ایران اسلامی قرارداد.

بی‌شک انقلابی که با دست‌خالی مردم، اما با اتکا و توکل به خدای متعال و رهبری هوشمندانه امام راحل عظیم الشان پیروز شده بود در دوران پرافتخار دفاع مقدس به این اطمینان و باور رسید که نه‌تن‌ها هیچ قدرتی از قدرت‌های غرب و شرق حامی و ناجی این کشور نخواهد بود بلکه تنها دشمنی و مانع‌تراشی آن‌هاست که در برابر نظام و ملت، مستمر و پایدار است و این دشمنی با گذشت بیش از ۴ دهه از دفاع مقدس همچنان در میان ملت‌های عالم ادامه دارد.

درعین‌حال، دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌توان با اتکا به جوانان مؤمن و انقلابی و مقاومت در مقابل دشمن از چالش‌ها و مشکلات به‌سلامت عبور کرد.

امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران که به رهبری شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی با تشکیل ائتلاف برای ایجاد مانع در تداوم پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و به‌خصوص در حوزه قدرت دفاعی، اقتصادی و منطقه‌ای تلاشی ناکام را تجربه کردند، دریافته‌اند که دیگر فشار، تهدید، و انواعی از جنگ‌های متنوع و ترکیبی و حذف فیزیکی قهرمانان و دانشمندان ملی برای به‌زانو درآوردن ملت ایران کارساز نخواهد بود.

ازاین‌رو دفاع مقدس، نه‌تن‌ها الگوی مقاومت ملت ایران است بلکه بانفوذ به فراسوی مرز‌ها تبلوری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای یافته است و با قرار گرفتن در چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس شاهد شکوفایی و عزت و افتخار ایران اسلامی هستیم.

سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در آستانه برگزاری کنگره ملی ٣٥٣٥ شهید استان زنجان، ضمن تجدید میثاق با ولایت‌فقیه و تأکید بر ترویج و حفظ فرهنگ شهادت و مجاهدت که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) است و چیزی جز وحدت و عزت برای ملت سرافراز و بزرگ ایران اسلامی ندارد، اعلام می‌دارد با تفکر ناب اسلام انقلابی برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب تا پای جان ایستاده است و با تأسی از شهدای عزیز علی‌الخصوص سیدالشهداء مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه توان و ظرفیت خود را در راه اجرایی سازی فرامین مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به کار خواهد گرفت.
ارسال نظرات