خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی شد

نهاوند-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: شروع جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی، برگرفته از فرهنگ عاشورا شد که این مقاومت اسلامی به عنوان نسخه موفق در سایر کشور‌های اسلامی نیز استفاده شد.
کد خبر: ۹۳۷۵۸۸۰
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری در نشست بصیرتی هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند اظهار داشت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: از زمان وقوع  انقلاب اسلامی دشمنان ما شروع به فتنه‌گری و مقابله به نظام جمهوری اسلامی کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ادامه داد: صدام حسین به نیابت از تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شد و هدف راهبردی صدام و حامیان آن سرنگون کردن انقلاب بود.

وی افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس با توجه به اینکه از نظر عده و عده با دشمن برابر نبودیم، اما قدرت ایمان، شهادت طلبی و روحیه ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام  و رهبری الهی و نظامی حضرت امام (ره)  و پشتیبانی مردم، جنگ با تمام سختی‌ها تمام شد و ما پیروز این جنگ نابرابر شدیم و صدام و حامیان منطقه‌ای ایشان شکست خوردند.

مختاری ابراز داشت: روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، عراق به ایران حمله نکرد بلکه ارتش بعثی صدام به نمایندگی از ابرقدرت‌های شرق و غرب یک جنگ جهانی علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخت بنابراین باید شروع این هجمه همه جانبه برای ثبت و حفظ در اذهان، هر سال یادآوری شود.

وی عنوان کرد: شروع جنگ تحمیلی باعث ایجاد گفتمان مقاومت اسلامی، برگرفته از فرهنگ عاشورا شد که این مقاومت اسلامی به عنوان نسخه موفق در سایر کشور‌های اسلامی نیز استفاده شد.

 فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریخ کرد: دفاع ما در برابر دشمنان نه با آغاز جنگ تحمیلی شروع شد و نه با پایان جنگ با صدام به پایان رسید، بلکه صحنه و عرصه‌ها تغییر یافته است یعنی اگر قبل از آن نظام اسلامی با ترور‌ها، کودتا‌ها و توطئه تجزیه قومی مواجه بود، بعد از پایان جنگ تحمیلی با تهاجم فرهنگی دشمن، تحریم اقتصادی، جنگ نرم مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امروز عرصه تقابل انقلاب اسلامی با استکبار در جنگ اقتصادی ظهور و بروز بیشتری دارد و گرامیداشت آغاز دفاع مقدس، گرامیداشت روند تقابل نظام سلطه با نظام اسلامی است که به رغم فراز و فرود‌ها در عرصه‌های مختلف، پیروزی با نظام اسلامی بوده است و البته در این عرصه‌ها جهاد تا شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد.

مختاری با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی (ره) مسیر ایشان را ادامه دادند و با رهبری پیامبرگونه خود نظام و انقلاب اسلامی را از این دریای متلاطم به سلامت به مقصد رسانده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و جانبازان و ایثارگران و رهبری امامین انقلاب امروز سربلند و مقتدر وارد گام دوم خود شده  که مقام معظم رهبری در این گام دوم  با بیانیه گام دوم ریل‌گذاری ۴۰ ساله دوم انقلاب را تعیین و مقصد را برای همه ما مشخص کردند و آن هم تشکیل جامعه و تمدن اسلامی است  که با تشکیل تمدن اسلامی زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله (عج) خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات