خبرهای داغ:
یحیی سریع اعلام کرد؛

آزادسازی ۲۷۰۰ کیلومترمربع در عملیات «فجر الحریة»/ طی ۴۸ ساعت نسخه تکفیری‌ها پیچیده شد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آزادسازی مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع در جریان عملیات طلوع آزادی در استان البیضاء و آزادسازی کامل این استان به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۵۹۰۹
|
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نیروهای مسلح یمن از انجام عملیات فجر آزادی که طی آن این نیروها موفق به آزادسازی مناطق الصومعه، مسوره و مکیراس در استان البیضا در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر شدند، خبر دادند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: به ملت عزیزمان عید انقلاب آزادی و استقلال ۲۱ سپتامبر را تبریک می‌گوئیم. نیروهای ما موفق به آزادسازی مناطق باقیمانده تحت اشغال متجاوزان و مزدوران در استان البیضاء در جریان عملیات فجر الحریه (طلوع آزادی) شدند.

وی افزود: فجر الحریه در وهله اول باقیمانده مراکز وابسته به القاعده و داعش مرتبط با ائتلاف متجاوز را هدف قرار داد. نیروهای ما موفق به آزادسازی الصومعه، مسوره و بخش‌هایی از منطقه مکیراس به مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر مربع طی ۴۸ ساعت شدند. و این پس از آن رخ داد که قبلاً نیروهای مسلح یمن موفق به پاکسازی مناطق مختلفی که تحت اشغال عناصر تکفیری به عنوان مراکز آموزشی و مراکزی برای غارت و چپاول و حمله به شهروندان بود، شده بودند و امروز نیروهای ما با حمایت قبایل البیضاء و غیورمردان موفق به کامل کردن مأموریت شدند.

طی ۴۸ ساعت نسخه تکفیری‌ها پیچیده شد

وی افزود: در جریان عملیاتی که فقط ۴۸ ساعت به طول انجامید مناطق الصومعه، مسوره و بخشهایی از منطقه مکیراس در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ کیلومتر آزاد شد و نیروهای ما با توکل بر خداوند مراکز دشمن را در این مناطق هدف قرار دادند و موفق به وارد کردن تلفات و خسارات سنگینی به دشمن شدند و مناطق باقیمانده استان البیضاء که تحت کنترل تکفیریها و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی قرار داشتند، را به طور کامل آزاد کردند.

سریع با اشاره به حمله هوایی گسترده ائتلاف تحت سرکردگی ریاض از عناصر تکفیری و تلاش برای توقف حملات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، تاکید کرد: نیروهای ما در جریان پیشروی برای غلبه بر عناصر تکفیری با بیش از ۳۰ حمله هوایی ائتلاف سعودی به منظور ممانعت از پیشروی نیروهای ما روبرو شدند.

نقش بارز یگان پهپادی و موشکی

وی با اشاره به نقش بارز یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن افزود: یگان موشکی و پهپادی ما ۱۰ عملیات انجام دادند و مواضع دشمن را در جریان عملیات طلوع آزادی هدف قرار دادند. با این عملیات منحصر به فرد استان البیضاء به شکل کامل آزاد شد.

سریع گفت: در جریان عملیات فجر الحریه قریب به ۲۳۰ عنصر تکفیری و عناصر مزدور وابسته به متجاوزان کشته و زخمی و اسیر شدند. در جریان عملیات طلوع آزادی بیش از ۷۰ تکفیری کشته و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی و ۴۰ نفر هم اسیر شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: 

در جریان این عملیات ۱۰ خودرو زرهی منهدم و مهمات نظامی زیادی به غنیمت گرفته شد. در جریان عملیات طلوع آزادی هفت مرکز نظامی وابسته به تکفیری‌ها به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی فتح شد.

وی افزود: نیروهای ما موفق به آزادکردن برخی از شهروندانی شدند که در بند عناصر تکفیری بودند. به محض آزادسازی این مناطق، نهادهای مربوطه و در رأس آنها مقامات محلی اقدام به عادی سازی اوضاع در کنار نیروهای مسلح کردند. در حال حاضر ساکنان البیضاء به همراه برادران خود در ارتش و کمیته‌های مردمی از مناطق خود حفاظت می‌کنند.

سریع از نقش قبایل البیضاء و شیوخ و دیگر شخصیت‌های اجتماعی و شهروندان در این نبرد ملی سرنوشت ساز خبر داد و گفت: درود بر ساکنان البیضاء و قبایل آن به خاطر مواضع اصیلشان و جانبداری همیشگی از حق و ملت و کشور یمن. ما به انجام وظیفه دینی و ملی خود و نیز به روند جهادی تا پیروزی و سربلندی و عزت و کرامت برای کشورمان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: ما در راستای عمل به رهنمودهای رهبرمان عمل کرده و همه کشور را آزاد خواهیم کرد و همه مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی را بازپس خواهیم گرفت. ما در راستای سربلندی کشورمان حرکت می‌کنیم تا آزاد و مستقل باشد و زیر یوغ اشغالگران و قیمومیت نرود. ما در کنار ملت عزیز و بزرگوار یمن خواهیم بود و به مسیر خود در مقابله با دشمن و یاری موضوعات امت اسلامی ادامه خواهیم داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار