خطیب جمعه شهرستان قدس، به طور غیر صریح، به یکی از مسئولان شهرستان قدس هشدار داد،«اگر اموال دولتی را به جای خود بازنگرداند، نام او در تریبون نماز جمعه اعلام خواهد شد.»
کد خبر: ۹۳۷۶۲۶۵
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری بسبج، حجت الاسلام والمسلمین رضاجوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه امور زندگی، اظهار کرد: دستیابی به معرفت الهی و رسیدن به مقام عبودیت به واسطه شناخت جایگاه و معرفت اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاورد قیام سیدالشهدا علیه‌السلام است و موجب نجات مردم از سلطه غرب شد و دوران دفاع مقدس نیز در امتداد قیام عاشوراست.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه رمز موفقیت رزمندگان دفاع مقدس اخلاص آن‌ها بود و به پیروزی رسیدند، افزود: شهدا به‌دنبال اسم و رسم و مقام نبودند و خداوند جایگاه آن‌ها را بلند مرتبه کرد و توصیه بسیاری بر حفظ بیت‌المال داشتند.

وی افزود:، اما امروز برخی مسیولین بیت المال را تبدیل به بیت‌الحال کرده‌اند و وقتی به آن‌ها تذکر داده می‌شود که چرا اینگونه رفتار می‌کنید، معترض می‌شوند و می‌گویند که به اندازه حق خود از بیت المال استفاده نکردیم!

وی با بیان اینکه عده‌ای از مسئولین در سایه انقلاب اسلامی مسئولیت گرفتند و به مردم نه تنها خدمت رسانی نکردند بلکه مانع خدمت دیگران نیز شدند و ضربه به جامعه زدند، گفت: تریبون نماز جمعه تریبون عدالت خواهی است و به هرکس که مسیر اشتباه می‌رود باید تذکر داد.

حجت الاسلام جوکار تاکید کرد: یکی از مسئولان شهرستان قدس از اموال بیت المال برای خود و خانواده استفاده می‌کنند، پیش از آن که نام او از تریبون نماز جمعه برده نشده، این اموال را به جای خود بازگرداند و این ظلم را توجیه نکند.

حجت‌الاسلام جوکار با تاکید بر اینکه حرکت خلاف سیره شهدا به معنای تحریف دفاع مقدس است گفت: برنامه‌های دفاع مقدس و یادواره‌های شهدا باید با اقدامات هنری مانند تهیه کتاب، فیلم و موزه ماندگار شوند و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به زودی در محل یادمان شهدا مستقر خواهد شد و پیشنهاد میکنم شورای اسلامی و شهرداری، در کنار یادمان شهدا، باغ موزه دفاع مقدس را نیز ایجاد کنند

وی خاطر نشان کرد: دولت باید به جوانان پرشور و انقلابی میدان دهد و از سالخوردگان با تجربه در اتاق فکر استفاده کند و از رییس جمهور انتظار سرعت بخشی در تحول مدیریتی داریم و مردم به دولت شما دل‌بسته‌اند و درخواست داریم به وزیر کشور دستور دهید هرچه زودتر تکلیف مسیولان و مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها را مشخص کند و شهر‌ها را از رکود مدیریتی و بعضی از مدیران فاسد نجات دهد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به اینکه مصلی شهرقدس نیز به مرکز تجمیعی واکسیناسیون تبدیل خواهد شد گفت: مردم نیز هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند تا با توجه به انبوه واکسن‌هایی که وارد شده است تا یک ماه آینده پرونده بیماری کرونا در کشور بسته شود و از بلا رهایی پیدا کنیم.

وی در ارتباط با بازگشایی مدارس افزود: با اتمام واکسیناسیون کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار خواهد شد و لازم است مدیریت فضای مجازی کنترل شود.

حجت الاسلام جوکار از لغو سند ننگین ۲۰۳۰ توسط رییس جمهور محترم قدردانی کرد و در ادامه افزود: لازم است در آموزش و پرورش نهضت قرآنی ایجاد شود، زیرا حدود ۶۰ درصد دانش آموزان در روخوانی قرآن ضعیف هستند که میبایست در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد تا تحول در عرصه تعلیم و تربیت در مدارس ایجاد شود.

امام جمعه شهرقدس تصریح کرد: پیاده روی اربعین تجلی همدلی وفادارانه برای ظهور امام زمان (عج) و بزرگترین اجتماع بشری و تشکیل سپاه جهانی برای استقبال از دولت عدالت گستر مهدوی و تمدن سازی اسلامی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات