ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و ایجاد روحیه ایثار مهمترین دست آورد ۸ سال دفاع مقدس است

امام جمعه موقت یاسوج گفت؛ ترویج فرهنگ استکبار ستیزی و ایجاد روحیه ایثار مهمترین دست آورد ۸ سال دفاع مقدس است و ما به خاطر داشتن چنین روحیه ایی در جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۵۴
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد؛  حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج با گرامی داشت یاد و خاطره و رشادت‌ها شهدای دفاع مقدس افزود؛ دفاع مقدس یک نبر کاملا نابرابر بود که ما را در برابر دشمن تا بن دندان مسلح و با حمایت های کشور های غربی و آمریکایی به پیشرفته‌ترین تجهیزات قرار داد.

وی ابراز داشت؛  در این جنگ نابرابر نظام نوپا و تازه شکل گرفته اسلام که آموزش های جنگی لازم را هم نداشت با درایت امام خمینی ره به یک افتخار بزرگ و تاریخی دست یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتی نیک با اشاره به اینکه جنگ آسیب های زیادی به دنبال دارد،افزود؛ جنگ تحمیلی بر کشور ما به یک فرصت تبدیل شد و به گفته امام راحل جنگ برای ما یک نعمت بود.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان به دست آوردهای جنگ ۸ ساله رژیم بعث عراق برای کشورمان هم اشاره کرد و گفت؛ یکی از بزرگترین دست آورد های این جنگ ایجاد روحیه مجاهدت و ایثارگری در بین مردم و به ویژه بین رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ استکبار ستیزی برای ما بود و ما به خاطر داشتن چنین روحیه ایی در جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم. 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت؛ وضعیت آموزشی ما در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی شکل گرفته است و از معلمان، اساتید، مربیان و خانواده ها در امر آموزش قدردانی می کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتی نیک به موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان هم اشاره کرد و افزود؛  واکسیناسیون با روند خوبی در استان در حال اجراست و امیدواریم با واکسیناسیون سراسری باز شاهد برداشتن محدودیت های کرونایی و شرکت حضوری دانش آموزان و دانشجویان در کلاس درس و مراکز آموزشی باشیم. 

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه ها فرارسیدن اربعین حسینی را گرامی داشت و گفت؛  اربعین حسینی ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم السلام یادآور بازگشت عقیله بنی هاشم و سایر اسرا به سرزمین مقدس کربلا است.

وی با اشاره به نقش ارزشمند حضرت زینب (س ) و امام سجاد علیه السلام در واقعه عاشورا ادامه داد؛  قیام عاشورا دو رکن خون و پیام داشت که رکن اول را امام حسین (ع ) و یارانش به خون خود انجام و پیام این واقعه را حضرت زینب (س ) و امام سجاد علیه السلام به خوبی انتقال دادند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات