سردار «حیدرنیا» گفت: دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورا بود و همه عاشورائیان ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا (ع) هستند.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۵۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به سال‌های حماسه و دفاع، دفاع مقدس  را یادآور حماسه و مجاهدت‌های رزمندگان دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس جلوه‌ای از عاشورا بود و همه عاشورائیان ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا (ع) هستند.

دفاع مقدس، جلوه‌ای از عاشورا بود

وی فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ عاشورا دانست و مطرح کرد: فرهنگ دفاع مقدس ثابت کرد هرکجا کارگزار حکومتی در برابر جبهه کفر کرنش کرد و عقب نشست، محکوم به فنا و تسلیم بود. همه کارگزاران ما باید با فرهنگ غنی دفاع مقدس در برابر استکبار بایستند. دفاع مقدس ثابت کرد برای بقا در جهان باید مقاوم بود.

سردار حیدرنیا گفت: هر موفقیتی در انقلاب به دست آورده‌ایم، به برکت تمسک به فرهنگ دفاع مقدس است و هر کجا نارسایی و ناکامی وجود داشت، نشان‌دهنده این بود که کارگزاران از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته‌اند. کسانی که برای جهاد در راه خدا مخلصانه وارد عرصه شدند، همان بسیجیانی بودند که از دل مردم برخاستند و خود را برای نظام هزینه کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه هر کجا که برای نظام و انقلاب مشکلی به وجود آمد، بسیج با تمام توان وارد عرصه شد، با اشاره به افتتاح 6 مرکز واکسیناسیون در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: سپاه استان البرز در مجموع با 20 مرکز واکسیناسیون به کمک دانشگاه علوم پزشکی البرز آمده و در راستای مقابله با کرونا خدمت خواهد کرد.

وی با اشاره به تجلیل از 120 نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: در هفته دفاع مقدس، 11 هزار و 200 بسته معیشتی میان خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع خواهد شد. همچنین از ابتدای طرح کمک مؤمنانه تاکنون 336 هزار بسته میان نیازمندان توزیع شده است.

سردار حیدرنیا اظهار داشت: گروه‌های جهادی نیز به مناطق محروم اعزام می‌شوند و به ارائه خدمات در حوزه‌های فرهنگی، بهداشتی و عمرانی، برپایی میز خدمت و آزادسازی زندانیان می‌پردازند. ۴۰ کاروان نمادین دفاع مقدس نیز در استان البرز راه‌اندازی شده‌اند که به روایتگری در پارک‌ها خواهند پرداخت.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز خاطرنشان کرد: در مرحله پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یک هزار و 30 نفر از بسیجیان خواهر و برادر آموزش‌های لازم را برای ارائه خدمات فراگرفته‌اند و در 88 باجه کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند .در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون شبانه‌روزی نیز آمادگی داریم. در مرکز واکسیناسیون شهید مدافع سلامت مصطفی پیران نیز واکسیناسیون عمومی در 25 باجه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات