برنامه «عشق یعنی به تو رسیدن» از دوم مهر تا روز اربعین در سه بخش صبح ، بعد از ظهر و شب روی آنتن زنده رادیو جوان خواهد رفت.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۶۴
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

با توجه به محدودیت های کرونایی و محدودیت در اعزام زائر به پیاده روی اربعین، رادیو جوان با تدارک برنامه ویژه «عشق یعنی به تو رسیدن»، پویش‌های مجازی و مستند های رادیویی ، حال و هوای روحانی این راهپیمایی را به خانه های مردم خواهد برد.

عباس پیری تهیه کننده برنامه «عشق یعنی به تو رسیدن» در این باره گفت: در این برنامه سعی می‌کنیم با حرکت در مسیر پیاده‌روی عزاداران حسینی، حال و هوای معنوی آن فضا را به هم‌وطنانمان به اقصی نقاط ایران منتقل کنیم. این حال و هوا از حرم حضرت علی (ع) و دارالسلام در نجف آغاز می‌شود و در ادامه همقدم با زائرین اباعبدالله به سمت کربلا حرکت می‌کنیم.

پیری در مورد محتوا و زمان پخش برنامه گفت : «عشق یعنی به تو رسیدن» با محوریت دلدادگی و شیدایی به امام حسین (ع)، در طول روز سه بار روی آنتن خواهد رفت.

در بخش «دل‌دادگی» هرروز مستندی از دل دادگی یکی از زائرین تهیه می‌شود. هر فردی که از اقصی نقاط جهان در این راهپیمایی شرکت می‌کند ممکن است محور یکی از برنامه‌های مستند رادیویی باشد که با او درباره حال و هوای معنوی این مسیر و نگاهی که باعث شده در این پیاده روی شرکت کند، گفت‌وگو می‌شود.

در بخش «شیدایی» نیز سعی می‌شود حال و هوای موکب‌ها و خادمینی که در مسیر پیاده‌روی به مردم خدمت می‌کنند به مخاطبین منتقل شود تا مردم احساس ‌کنند با رادیو جوان در حال حرکت در همین مسیر هستند.

عباس پیری در مورد پویش‌های «همقدم» و «آمین» که در فضای مجازی این برنامه به راه خواهد افتاد گفت: در پویش «همقدم» مخاطبینی که به خاطر شیوع کرونا نتوانستند مثل سالهای گذشته در پیاده روی اربعین شرکت کنند با ایجاد یک گروه همدلی در شبکه اجتماعی این برنامه، می‌توانند به صورت مجازی دل گویه‌های خود را به گوش زوار و مخاطبین برسانند و لحظه به لحظه در مسیر پیاده روی همراه با رادیو جوان باشند.

پویش «آمین» نیز پویشی است که به منظور دعا برای شفای بیماران راه اندازی شده و هرشب به صورت دسته جمعی همراه با زوار امام حسین، مراسم دعا به صورت ویژه برای شفای این عزیزان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه های دیگر رادیو جوان به مناسبت اربعین

همچنین در روزهای منتهی به اربعین 1400 رادیو جوان برنامه های دیگری را نیز به روی آنتن خواهد برد.

برنامه «من به تو نزدیکم» با بیانی جوانانه به تبیین راه و مکتب امام حسین (ع) می‌پردازد. برنامه دیگری که روانه آنتن می‌شود «تکیه رادیو» نام دارد که در حوزه ادبیات، سینما و تئاتر به بررسی مباحث مذهبی ناظر بر عاشورا می‌پردازد. دو برنامه موسیقی محور به نام‌های «ماهورا» و «نواهنگ» نواهای عاشورایی و مناسب این روزها را پخش می‌کند و همچنین در برنامه «خط آزاد» به صورت ویژه به موضوعات و وقایع روز اربعین، برای آشنایی جوانان با این روز و اهداف عاشورا پرداخته می‌شود.

  خبرنگاربسیج ناحیه شهریار/ محمدرضاگودرزی

ارسال نظرات