به منظور جلوگیری از آبگرفتگی های احتمالی انجام شد:
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 20 از پاکسازی و لایروبی انهار و کانال های آبهای سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی های احتمالی معابر در آستانه فصل پاییز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۷۶۳۷۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱

  رضا معلم بیان این خبر گفت: پاکسازی و لایروبی انهار و کانالهای آب های سطحی از فعالیت های مداوم شهرداری منطقه است که با توجه به نزدیک شدن به فصول بارشی سال، این عملیات به صورت جدی تر و با حساسیت ویژه اي انجام می شود.

 معلم افزود: منطقه 20 دارای 7 رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.و دیگر انهار شهری از جمله نقاطی هستند که عملیات لایروبی، رسوب برداری و پاکسازی در آنها  توسط عوامل خدمات شهری از  بیستم شهریور ماه تا سی ام شهریور ادامه خواهد داشت و در طول اجرای این طرح تمامی انهار روباز و روبسته ، کانال ها و شبکه های زباله گیر بطور کامل لایروبی و پاکسازی خواهد شد. تا در فصول پر بارش از مواجهه با مسئله آب ماندگی انهار و انباشتگی آب های سطحی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 در ادامه پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی را از جمله اهداف این اقدامات برشمرد و مشارکت شهروندان در طرح های پاکسازی را نتیجه بخش دانست و افزود: رها سازی زباله های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است که مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در انهار و مسیل های آب از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

 

ارسال نظرات