تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اربعین اسم رمز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: مراسم اربعین محلی برای تمرین وحدت و همدلی و آماده سازی برای عاشقان ظهور است.
کد خبر: ۹۳۷۶۴۱۹
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین پایانی کنگری ملی شعر اربعین، با تاکید بر اینکه اربعین ادامه تاسوعا و عاشورا است، افزود: اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است، عاشورا با اربعین کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه نام ایران همواره با شعر همراه و همزاد بوده است، افزود: شاعران بزرگ نیز همواره با بهره گیری از قرآن و سخنان ائمه بهترین شعرها را سروده‌اند.

حجت الاسلام آل هاشم ابراز داشت: اشعار شاعران متعهد به جامعه تحرک، نشاط، درس زندگی، پند، تجربه، اندیشه، حریت، آزادگی و عدالت خواهی و ظلم ستیزی می‌آموزد.

وی با بیان اینکه چه هدفی مقدس‌تر از امام حسین (ع) است که شعر در این خصوص سروده شود، گفت: شاعران زیادی با شعرهایشان نقش خود را در حماسه عظیم پیاده روی اربعین ایفا کرده‌اند و شاهد تنوع بالا و تعداد بالای آن و تأثیرگذاری این نوع شعر در خصوص مراسم اربعین هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه اربعین ادامه تاسوعا و عاشورا است، افزود: اربعین امروز یک جریان ادامه دار از نهضت عاشورا است، عاشورا با اربعین کامل می‌شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شعر از نظر تأثیرگذاری در بین مردم نقش بسزایی دارد، ادامه داد: شعر وقتی مفید است که از آن بهره گیری شود. شعر وسیله است و معیار ارزیابی آن هدفی است که شعر در راه آن به کار گرفته می‌شود.

وی سپس با قدردانی از اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در برگزاری کنگره شعر اربعین گفت: برگزاری این کنگره در تبریز نخستین پایتخت تشیع اقدام بزرگ و مثبتی بود و امیدواریم با برگزاری چنین کنگره‌هایی شاهد افزایش کیفیت شعر مداحی‌ها باشیم.

ارسال نظرات